Forskningsbyn Ideon drar igång en storsatsning på marknadsföring nästa år och utökar den nuvarande marknadsorganisationen från två till fyra personer. Chef för marknadsavdelningen blir Maria Sätherström, som sedan 2003 arbetat som projektledare på Ideon Business Center, dit hon värvades från Medicon Valley Academy.
— Tajmingen är extra bra eftersom Ideon fyller 25 år nästa år. Det är jätteroligt att vi nu får muskler att stärka Ideons redan starka varumärke ytterligare, säger Maria Sätherström.
Som ett led i det ökade marknadsföringsarbetet lanserar Ideon också en ny varumärkesplattform i början av nästa år, ett arbete som utförs i samarbete Helsingborgsbyrån Tilo.
— Vi har jobbat hårt med en framtidsplan för Ideon, som vi kallar Vision Ideon 2.0 och där vi under de kommande tio åren ska bygga ett Ideon till. I en första etapp handlar det om Ideon Gateway och Delta 2, men sedan ska vi bygga ner all markparkering under jord och bygga kontor ovanpå. Dessutom ska vi bygga ihop alla fastigheterna så man kan gå torrskodd genom hela området, säger Ideons VD Hans Möller.
Av Thomas Frostberg