Allt större projekt för befintliga kunder gör att reklambyrån The Concept Factory i Malmö ökade byråintäkten från 8 till 13 miljoner kronor under det senaste räkenskapsåret, som avslutades vid månadsskiftet. Rörelseresultatet blev nära två miljoner kronor, jämfört med en mindre förlust året före.
— Vi har under året hanterat mycket större projekt än vi gjort tidigare. Det beror både på att de kunder vi haft har växt och att vi arbetat oss in djupare hos dem. Nu är dessutom flera nya kunder på väg in, säger VD Joachim Lindgren.
De största kunderna är Sony Ericsson Mobile Communications, Consafe Logistics och Tetra Pak.
För Sony Ericsson har byrån tagit fram en kommunikationsplattform för rekrytering på temat “I love my future”. Kampanjen vann nyligen tidningens Metros reklamtävling i kategorin “Mest kreativa annons i traditionellt format” och går nu vidare till den internationella finalen.
— Sedan drygt ett år tillbaka ansvarar vi för hela Sony Ericssons rekryteringskommunikation i Norden och har jobbat med att bygga varumärket ur ett arbetsgivarperspektiv, säger projektledaren och delägaren Mathias Söderberg.
Den ökade efterfrågan har gjort att byrån vuxit med fyra personer och i dag har 17 anställda. Ledningen räknar med att fortsätta anställa under hösten.
Av Thomas Frostberg