ID kommunikation, som ingår i den börsnoterade Sigmakoncernen, växer i dagarna med flera nya medarbetare från konkurrerande byråer.
Enligt VD Johan Fernö stärker byrån sin kompetens inom PR, webbkommunikation och uppdrag för livsmedelsbranschen respektive internationella kunder. Med övergångarna följer också flera nya kunder.
Nyligen gick projektledaren Björn Ljungberg och copywritern Joe Danielson från Dowell & Stubbs Malmökontor till ID kommunikation. I nästa vecka börjar Charlotte Uhler, som varit PR-byrån Münz Ålenius representant i Malmö, och under sommaren kommer även Nevenka Silfverhielm till ID från Mandator.
Tidigare i år anställdes Per Hallin, AD från Blå Annonsbyrå i Helsingborg. Med de senaste rekryteringarna har ID kommunikation omkring 40 anställda. Byrån omsatte 11,6 miljoner svenska kronor under första kvartalet och gjorde en vinst före skatt på 1,6 miljoner. Bland kunderna finns Skånemejerier, SCA, Rexam, BioInvent och Active Biotech.