Nyligen konkursdrabbade reklambyrån Eyescream Communications i Malmö startar om verksamheten under samma namn och med alla de 12 anställda kvar i det nya bolaget.
— Vi drogs oförskyllt med i vårt moderbolags konkurs, säger Eyescreams ursprunglige grundare Mats Svensson till Rapidus. Efter en snabbaktion gentemot kunder och leverantörer går vi igång igen, med en bra bas för verksamheten.
Mats Svensson tar nu själv majoriteten i bolaget, med cirka 70-75 procent av aktierna, medan de anställda tar resten. Ny styrelseordförande blir Lennart Ottosson, mera känd som VD i Dockan Exploaterings AB, tidigare utvecklingschef i fastighetsföretaget Wihlborgs.
VD blir Michael Brunius, sedan ett par år verksam i Eyescream, medan Niklas Bergenblad återgår till positionen Creative director. Företaget lämnar inom kort sina lokaler i gamla ubåtshallen i Västra Hamnen i Malmö för nya lokaler på Engelbrektsgatan. Expanderande Orange övertar de nuvarande, stora kontorsytorna.
I och med rekonstruktionen blir Eyescream åter en mera traditionell reklambyrå, utan någon tyngre kompletterande inriktning mot IT. Eyescream Communications har och har haft ett antal kunder inom framtidsbranscherna i regionen, till exempel tillhör IT-företaget Tribon Solutions kundkretsen. Mest uppmärksammad på sistone är den kampanj bolaget producerat för internationella biluthyrningsfirman Sixt, med Skandinavienkontor i Köpenhamn.