Lundaföretaget Get2Know har utvecklat en ny plattform för reklamutskick och kundkontakter via SMS. Det saknas inte leverantörer av SMS-tjänster på marknaden, men Get2Know hoppas nå små och medelstora företag genom att erbjuda en standardlösning med låga fasta kostnader.
Månadskostnaden är som lägst 350 svenska kronor och då kostar varje SMS två kronor. De första företagen, några nattklubbar och barer, har under sommaren testat tekniken som betalande kunder.
Företagen administrerar själva utskicken via en webbsida och deras kunder anmäler sig till tjänsten genom att skicka ett SMS. Det går också att använda uppgifter i befintliga kundregister.
Utvecklingen av SMS-plattformen har skett med egna medel, men nu är det aktuellt att ta in en eller två miljoner för att få fart på marknadsföring och försäljning.
— Vi ville vänta tills vi kunde erbjuda en finansiär en teknisk plattform med färdiga produkter och visa upp en kundkrets, säger VD Fredrik Oscarson som tillsammans med Jonas Dahlqvist och Lukas Heijkenskjöld äger bolaget.