Malmöbaserade Attraction är den webbyrå som ligger bakom en av Sveriges större konsumentinriktade satsningar på Internet som lanseras inom kort. I över ett halvt år har Attraction jobbat med utformningen av sajten kupongklippet.com, som är danskägda tidningskoncernen Allers första steg ut på Internet.
Sajten ska marknadsföras från och med nästa vecka, i en massiv satsning i Allers 14 vecko- och månadstidningar, däribland Allers, Hemmets Veckotidning, Allas, Svensk Damtidning, Femina, Må Bra med flera. Veckotidningarna har en sammanlagd upplaga på drygt 1,05 miljoner exemplar, månadstidningarna har 344 000 och kampanjen påstås nå 3,8 miljoner läsare. Den helt dominerande delen av läsekretsen är kvinnor och avsikten är att ta ett starkt konsumentgrepp om stora grupper kvinnliga läsare, som ännu inte är särskilt aktiva på Internet.
Affärsidén är att koppla kupongerbjudanden, som man skriver ut själv från nätet, ihop med traditionell tidningsannonsering.
Attraction finns i Malmö, Stockholm, Prag och Köpenhamn och arbetar främst med konsumentinriktade webblösningar.