fredag 20 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Webbföretaget MOROTSmedia dubblar omsättningen i år

Webbföretaget MOROTSmedia på Ideon hade förra året en omsättning på tre miljoner svenska kronor. Redan efter första kvartalet i år är omsättningen uppe i två miljoner och nu räknar företaget med att minst fördubbla omsättningen i år.

MOROTSmedia startades 1998 och ägs av de tre grundarna, Filip Strandqvist, Björn Lundmark och Patrik Smetana.

Företaget sysslar främst med programmering och databasutveckling och jobbar mycket med e-handelslösningar och e-commerce. Bland kunderna finns Telenordia, färgtillverkaren Beckers Acroma, Perstorp AB och reklambyrån Agitator.

— Det finns ett enormt behov hos många företag idag att kunna koppla sina befintliga ekonomiska system till e-handelssystem, säger Filip Strandqvist.

— Utmaningen för oss är därför att kunna ta vara på situationen och utnyttja det uppsving som vår bransch upplever just nu.

För sex månader sedan hade MOROTSmedia tre anställda. Idag är siffran sju och de behöver anställa fler.

— Egentligen behöver vi omedelbart minst två personer, men vi har jätteproblem med att hitta kompetent folk, berättar Björn Lundmark.

Webbföretaget MOROTSmedia på Ideon hade förra året en omsättning på tre miljoner svenska kronor. Redan efter första kvartalet i år […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Glad midsommar!

    Kära Rapidusläsare, ett nytt ”läsår” har gått och vi på redaktionen trappar ned tempot i några veckor. Vi tittar tillbaka på ett intensivt år med många nyheter och event.

  • Snattarhaffaren

    Prevent AI, tidigare Infra Motion Labs, utvecklar ett AI-system som upptäcker snattare i butikers övervakningskameror. För två år sedan deltog grundarna i Lejonkulan, då var de i gång med beta-versionen och hade högt uppsatta mål. Hur gick det sedan?