söndag 8 september 2024

inloggad som

Debat: Hvor hurtigt kan få bedre annocer ud, Landelius?

Av Simon Wext

Awapatent

Simon.Wext@awapatent.com

Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om att de förenklat sin prismodell för privatpersoner.

Det visste jag inte förrän jag läste om det i Rapidus. Trots att jag läste Sydsvenska Dagbladet i söndags. Trots att jag noterade att Öresundsbron hade en annons i tidningen. Anledningen till det är att jag snabbt hoppade över annonsen, eftersom jag tyckte den såg likadan ut som Öresundsbrons tidigare annonser.

”Jag har ju läst detta om bron som vill bygga broar tidigare”, tänkte jag.

Visst vore det synd om Öresundsbron bränner en stor del av de 30 miljonerna utan att uppnå den effekt som detta budskap onekligen är värt!

Av Simon Wext Awapatent Simon.Wext@awapatent.com Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Bolaget som tar in 1,1 mdr på en dag

    För vissa går det lätt att få riskkapital. Här är bolaget som på onsdagen sonderade intresset för att pytsa in 1 miljard kronor. Samma kväll fanns löften om 1,1 miljarder.

  • Fåhraeus fyller på sin fond

    Serieentreprenören Christer Fåhraeus räknar med att ha 700 Mkr i torrt krut till årsskiftet i sin investeringsfond FSG 2. Det senaste förvärvet är en mindre andel i Göteborgsföretaget Promimic.

  • Mer EU-pengar till skånska aktörer

    Skåne har utnämnts till att vara en av EU:s 151 “Region Innovation Valleys”, innovationsregioner. Initiativet ska hantera EU:s samhällsutmaningar och stärka den gemensamma konkurrenskraften.