tisdag 23 juli 2024

inloggad som

Debat: Hvor hurtigt kan få bedre annocer ud, Landelius?

Av Simon Wext

Awapatent

Simon.Wext@awapatent.com

Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om att de förenklat sin prismodell för privatpersoner.

Det visste jag inte förrän jag läste om det i Rapidus. Trots att jag läste Sydsvenska Dagbladet i söndags. Trots att jag noterade att Öresundsbron hade en annons i tidningen. Anledningen till det är att jag snabbt hoppade över annonsen, eftersom jag tyckte den såg likadan ut som Öresundsbrons tidigare annonser.

”Jag har ju läst detta om bron som vill bygga broar tidigare”, tänkte jag.

Visst vore det synd om Öresundsbron bränner en stor del av de 30 miljonerna utan att uppnå den effekt som detta budskap onekligen är värt!

Av Simon Wext Awapatent Simon.Wext@awapatent.com Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.