torsdag 30 maj 2024

inloggad som

Debat: Hvor hurtigt kan få bedre annocer ud, Landelius?

Av Simon Wext

Awapatent

Simon.Wext@awapatent.com

Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om att de förenklat sin prismodell för privatpersoner.

Det visste jag inte förrän jag läste om det i Rapidus. Trots att jag läste Sydsvenska Dagbladet i söndags. Trots att jag noterade att Öresundsbron hade en annons i tidningen. Anledningen till det är att jag snabbt hoppade över annonsen, eftersom jag tyckte den såg likadan ut som Öresundsbrons tidigare annonser.

”Jag har ju läst detta om bron som vill bygga broar tidigare”, tänkte jag.

Visst vore det synd om Öresundsbron bränner en stor del av de 30 miljonerna utan att uppnå den effekt som detta budskap onekligen är värt!

Av Simon Wext Awapatent Simon.Wext@awapatent.com Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Lyft för Joel Eklunds sportföretag

    USWE Sports som säljer sportryggsäckar gick över 100 Mkr i försäljning under det brutna räkenskapsåret. Även lönsamheten förbättras snabbt.

  • Great IT på förvärvsjakt

    Med ny vd och uppskruvade tillväxtmål söker Great IT efter bolag att sluka. IT-koncernen vill omsätta 1 miljard kronor inom fem år.

  • Industridesign vänder efter tuff vår

    Designföretaget Zenit i Malmö pustar ut efter en vår som vd Jonas Svennberg kallar för ”katastrof”. Nu väljer fem av firmans anställda att bli partner i bolaget.

  • Genombrott för Opticept

    Opticept har fått sin största order hittills, fem gånger större än tidigare års helårsomsättningar.
    – Det går inte att jämföra med något annat vi presterat, säger vd Thomas Lundqvist som nu måste skala upp produktionen.