söndag 23 november 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Konkursramt Direct Office genopstår på nettet

Trængslen skærpes yderligere på mediemarkedet ved den danske, nordsjællandske Øresundskyst med en hidtil ubemærket, genopstået internetudgivelse under det nye navn ”Nyhedsbasen.dk”.

Foreløbig er der officielt annonceret to nye, daglige gratis avisudgivelser, JP/Politikens ”Hver/dag”, der begyndte her i februar, samt fra marts også ”Aftenposten”, og konkurrencen er nu hidtil ubemærket skærpet med opbygningen af Nyhedsbasen.dk over nettet.

Bag udgivelsen står ejerne af det konkursramte erhvervsmagasin på papir og internet, Direct Office. De har opbygget en stort set identisk internettjeneste til den gamle Direct Office-internetudgivelse – og til stort set samme gamle målgruppe som førhen, men næsten identisk med målgruppen hos de nye gratisaviser: Det vil sige især folk i velhaverkommunerne Gentofte, Hørsholm, Lyngby-Taarbæk og Søllerød. ”Nyhedsbasen.dk” indeholder blandt andet jobdatabaser, artikler, annoncering og nyhedsservice.

Selv om hele virksomheden Direct Office Media A/S efter 20 års levetid forsvandt før årsskiftet efterfulgt af et par måneder i sort på nettet fra virksomheden, så findes der altså nu en stort set identisk nyhedsside på internettet – endda med Direct Office’ oprindelige kontakttelefonnummer og udgivelsesadresse fra en privatvilla på Vedbæk Strandvej 413 – og samme direktør for det nye hovedfirma ”ONLINE International ApS”, nemlig Torben Winther Salmon.

I Nyhedsbasens mediainfo henvises til læserundersøgelser fra september 15. september 2003 – altså før konkursen i Direct Office Media A/S. Konkursen blev ellers indberettet til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen før årsskiftet, og en række kreditorer tabte penge.

Nyhedsbasen er ifølge egne oplysninger en del af ONLINE-international.net, og hævder med henvisning til de gamle undersøgelser at have mere end 500.000 månedligt besøgende.

Trængslen skærpes yderligere på mediemarkedet ved den danske, nordsjællandske Øresundskyst med en hidtil ubemærket, genopstået internetudgivelse under det nye navn […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.