måndag 25 november 2024

inloggad som

Två nyanser av ledarskap

Man blir inte vigd till posten som produktionschef för Absolut Vodka i Åhus. Men annars finns det stora likheter i ledarskapet som krävs för att bränna sprit och frälsa själar, menar Krister Asplund från Pernod Ricard och Lunds biskop Antje Jackelèn.

De båda gästade i går Rapidus ”Efter jobbet” med temat personligt ledarskap.

På scen syntes även Awapatents regionchef Kristina Walls som nominerats till flera ledarskapspriser, det unga stjärnskottet Lina Hedman samt författarna Ola Jönsson Bergström och Carl-Johan Björklund, som i en färsk bok tagit pulsen på 100 svenska ledare — från Länsförsäkringar Skånes vd Susanne Petterson till regissören Kay Pollak.

Klicka här för att komma till ett bildreferat från mötet.

I minglet syntes bland andra ESS-ordföranden Sven Landelius, Sigmas regionchef Lars Lanker, BioInvents vd Cristina Glad och Peter Ek, försäljningschef på Clarion Hotel vid Malmö Live.

 

Man blir inte vigd till posten som produktionschef för Absolut Vodka i Åhus. Men annars finns det stora likheter i […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Ilija Batljan tillbaka i Sverige

    Trelleborg blev adressen när Ilija Batljan gör sitt första fastighetsköp i Sverige sedan han tvingades bort från SBB där han fortfarande är storägare. Köpet: Ett dagis för 102 Mkr.

  • Spotlight säljer Sedermera

    Den Malmöförankrade finanskoncernen Spotlight Group säljer dotterbolaget Sedermera Corporate Finance. Köparen är den välbekanta Spotlight-profilen Markus Neuding, dessutom en av Rapidus tidigare 34:or.

  • … och renodlar ytterligare

    Efter några tuffa år med ett hårt börsklimat lägger Spotlight Group om strategin och renodlar ytterligare. Kvar blir själva marknadsplatsen Spotlight Stock Market och emissionsspecialisten Nordic Issuing.

  • Cellevate vill göra största rundan hittills

    Bioteknikbolaget Cellevate i Lund lanserar sin första kommersiella produkt och förbereder samtidigt för en ny kapitalanskaffningsrunda. Målet är att få in pengar för att möjliggöra en kommersialisering i Europa och USA.