onsdag 16 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Dags för frukostmöte i Båstad igen!

I samarbete med Sparbanken Öresund presenterar vi stolt:

DAVID HORNBY

”THE WAY WE RAN THE CAMPAIGN FOR LONDON 2012”

Rapidus har denna gång, bara två veckor före invigningen av London-OS, bjudit in en enda exklusiv, superhet gäst. För ”one gig only” kommer David Hornby till Båstad och Rapidus för en längre live-intervju med Jan Wifstrand.

Denne f.d. Commercial Director för Visit London var en av nyckelpersonerna bakom ett gigantiskt och långsiktigt kampanjarbete som till sist resulterade i att London vann värdskapet för OS, plus flera andra stora sportevents.

Hur bygger man upp en jättekampanj av det här slaget? Vilka kunskaper och resurser behövs? Vilka faktorer fäller avgörandet i hårdast tänkbara konkurrens om världens största event? Och hur säkra hållbarheten, både under spelen och i arvet efteråt?

Med David Hornby, idag VD för branding- och destinationsbyrån Why Not, kommer Du som gäst att få en unik insikt i turerna bakom spelet kring OS.

Tid och plats:
Torsdagen den 12 juli Kl 9-10 på Pepe’s Bodega. Pepe’s bjuder på frukost och vackraste utsikten i restaurang Papa’s. Droppa in 8.30 om Du vill!

Jan Wifstrand leder ett spännande samtal inför Rapidus sommarpublik. Vår partner Sparbanken Öresund möter upp med sina VIP-gäster. Vi hoppas få se Dig på plats och ber Dig att anmäla Dig genom att klicka på länken nedan.

Antalet platser är mindre än normalt, så anmäl Dig blixtsnabbt. Rapidus frukostmöte i Båstad 2011 blev fullbokat på några timmar, och först till kvarn gäller. Notera också att inbjudan till detta arrangemang enbart går till Rapidus abonnenter personligen samt Sparbanken Öresunds utvalda gäster.

Till skillnad från andra medieaktörer på plats bjuder Rapidus och Sparbanken Öresund på mötet, men vi debiterar en avgift på 300 kronor för den som anmält sig och sedan uteblir utan återbud.

Välkomna!

Rapidus


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Najell växer med ambitiösa mål

    Det är skillnad på att vara nöjd och att uppfylla mål. Även om det är en bit kvar till målen är en omsättningsökning på 70 procent inte fy skam. Det säger Niklas Najafi Kristensen, grundare och vd för babyproduktföretaget Najell i Lund.

  • Inwido – fönstret ännu bara på glänt

    Fönster- och dörrtillverkaren Inwido har minst sagt ambitiösa tillväxtmål. På mindre än fem år ska bolaget dubbla omsättningen till 20 miljarder kronor. Inte alls omöjligt om man frågar bolagets tävlingsinriktade vd Fredrik Meuller, trots en medioker kvartalsrapport som kom på måndagen.

  • Hänt i vecka 28

    En stjärnspäckad läkemedels-startup får in kapital. Ett annat life-science-bolagt ska avnoteras från börsen. Och nu har kvartalsrapporterna börjat trilla in. Rapidus redogör för de viktigaste skånska affärsnyheterna från veckan som gick.