Eventbyrån United Media Group (UMG) har värvat Scandlines som en av sina första kunder sedan man i april drog igång sitt nya dotterbolag i Malmö. Byrån jobbar sedan tidigare med Malaco och Scandinavian Cosmetics.
Det skånska dotterbolaget har från start fem anställda, men fler nyrekryteringar ska ske under 2012. UMG har sedan tidigare egna kontor i Stockholm och Oslo samt partnerbyråer i Danmark, Finland och Baltikum.
— Tidigare har vi haft starka samarbetspartners i Öresundsregionen, men nu känner vi att det är läge att ta vårt arbetssätt och varumärke till Malmö och hela regionen kring Öresund, säger Anders Salomonsson, vd för UMG Malmö.
Företaget kommer att samarbeta med Malmöbyrån Lite Attention, som grundats av Malin Wikerberg, tidigare creative director vid Hilanders Kitchen, och hennes Hilanderskollega Linda Renulf
UMG är med 41 heltidsanställda en av de större eventbyråerna i Norden. Koncernen omsätter 110 miljoner kronor, vilket inkluderar de två digitala byråerna Opacity och The Farm med totalt 33 anställda.
Sören Billing