tisdag 20 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Så gör startupen för att få kunder

|  
|  

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify

De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en gratismodell för att snabba upp sin egen rekrytering av nya bolagskunder.

Genom att klicka in på Zaplifys hemsida kan bolagen direkt få skicka erbjudanden till 20 presumtiva kunder.

– Vi har verkligen jobbat hårt med vår affärsmodell, har bättre priser och lanserar nu en gratisversion, säger Oscar Collins och fortsätter:

– Databasen som är kopplad till tjänsten innehåller 600 miljoner globala beslutsfattare inom i princip alla branscher. Hittills har vi 250 bolag som kunder, främst i Norden men även i ett tiotal andra länder.

Han grundade Zaplify för tre år sedan tillsammans med Kevin Östlin, båda födda 1997. Kundrekryteringstänsten skickar automatiskt försäljningserbjudanden via LinkedIn och mejl, och ger analysdata av kampanjerna.

Tanken är att de som testar Zaplifys gratisversion vill gå vidare till modeller med fler utskick per månad. Den högsta, premium, medger utskick till 500 personer per månad för runt 5 000 kronor. I bolagets dyraste modell, enterprise, får bolagen en egen customer success manager.

– Vi håller på att stänga en bryggfinansieringsrunda på runt 10 miljoner kronor. Tanken är att vi ska vara cash-positiva om nio månader. Vår försäljning i maj var 940 000 kronor, nära dubbelt så mycket som i maj förra året. Vid årsskiftet planerar vi att öppna en serie A-runda, säger han.

Zaplify har 23 anställda och kontor i Malmö, Stockholm och Gdansk.

Elisabet Ottosson

Det finns många sätt att locka kunder. Så här gör kundrekryteringstjänsten Zaplify De unga grundarna bakom kundrekryteringstjänsten Zaplify lanserar en […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Mistbase-grundaren laddar om

    Saas-bolaget Peak Energy är Mistbase-grundaren Michal Stalas nya satsning, åtta år efter att han sålde Mistbase för uppåt 150 Mkr. Nu vill han utveckla mjukvara för optimering av elanvändning.

  • De ska tina upp life science-frosten

    Finansprofilen Markus Neuding samlar tunga namn för att råda bot på kapitalbristen inom life science. Tio personer från bland annat Segulah, EQT och Nordic Angels tar plats i en panel som är beredd att öppna plånboken. Rapidus har hela listan.

  • Lågkonjunkturen behåller sitt grepp

    Skånsk ekonomi befinner sig fortsatt i ett tufft läge och den som hoppas på bättre tider får vänta. Näringslivet kämpar, hushållen har det tufft och osäkerheten om framtiden är påtaglig. Det framgår av en ny konjunkturrapport.