Fieldly växer så det knakar och byter på samma gång vd. Den förra vd:n Valle Wantzin kliver av, och efter drygt sju år som grundare, marknadschef och nu senast operativ chef tar Sven Paulin över vd-skapet.
– Det blev dags att axla vd-hatten för min del och det känns som ett spännande, om än naturligt, steg att ta. Jag ser fram emot att ta företaget till nya höjder, säger Sven Paulin till Rapidus.
Bolaget utvecklar ett app- och webbaserat projekt-effektiviseringsverktyg som ska spara tid och pengar för byggsektorn. I nuläget har de snudd på dubblat styrkan sedan förra året och gått från trettio till femtio medarbetare.
– Bygger man ett bra team med bra personer inser man att saker faller på plats. Jag märker att det är stor skillnad nu jämfört med när vi var ett mindre bolag, det blir mer och mer som ett självspelande piano. Att vara noggrann i sin rekrytering och satsa på företagskulturen har varit A och O för oss.
Sven Paulin, som förra året blev utsedd till en av årets 34:or av Rapidus och PwC, berättar att trots att han själv nyligen blivit pappa så har Fieldly inte direkt legat på latsidan. Bolaget har inte bara växt internt utan även utökat sin kund – och användarskara.
– Vi har gått från att förra året skapat värde i 330.000 projekt till att vi nu har passerat en halv miljon, och samtidigt dubblerat antalet betalande bolag. När det kommer till våra återkommande prenumerationsintäkter har vi även här mer än dubblerat, årligen, de senaste åren vilket går helt enligt plan.
Bolaget har en handfull internationella kunder och kommer framöver satsa på att utöka användarkretsen genom en större global expansion, men väntar tills det blir rätt läge.
– Vi har planer på en större global expansion, men just nu vill vi fokusera på att växa på rätt sätt och väljer därför att investera där kapitalet ger mest effekt för stunden. Så just nu satsar vi främst på våra kunder i Sverige.
Julia Eriksson