Efter att pandemin bromsat börsplanerna öppnar nu Plexian teckningsperioden för en nyemission på upp till 40 miljoner kronor inför noteringen på Nasdaq First North Growth Market den 14 april. Därefter är planen att expandera internationellt.
– Det ska bli spännande att notera bolaget. Vi siktar på ett positivt kassaflöde under 2022, men riktar samtidigt in oss på en aggressiv tillväxttakt, vilket självklart påverkar lönsamheten, säger vd Staffan Mattson till Rapidus.
Vad ska ni använda pengarna till?
– Vi ska expandera och vidareutveckla vår produkt. Vi kommer att teckna avtal med en andra partner efter vår första som är Fitness24Seven, och ska sedan gå internationellt inom nära framtid. Organisationen ska växa i år, nu är vi nio anställda och har sex konsulter, men vi blir kvar i Malmö.
Plexian lanserade nyligen sin produkt Edge, en transaktionsbaserad lojalitetsplattform, tillsammans med partnern Fitness24Seven, med start i Kristianstad och Hässleholm. En betalningsfunktion kopplas till kortet och medlemmarna får riktade erbjudanden baserat på beteende.
– Vår konkurrensfördel är just sättet som vi genererar kunder på. Vi får kraftig tillväxt så snart vi knyter till oss nya partners genom att vi använder deras relation till kunder som redan finns. Tillsammans konverterar vi medlemmarna även till oss, det blir en uppgradering av deras medlemsskap, säger Staffan Mattson.
Elisabet Ottosson