Fintechbolaget Plexian i Malmö lanserar en lojalitetslösning tillsammans med träningskedjan Fitness24Seven. Plexians lojalitetslösning Edge når därmed ut till kedjans över 300.000 medlemmar.
– Vi levererar en lösning där alla deras medlemmar får erbjudanden från oss beroende på deras eget beteende. Produkten lanseras i mars och är vårt första partnerskap, så det är en väldigt stor deal för oss, säger Plexians vd Staffan Mattson till Rapidus.
Projektet har pågått sedan i mars i år. Plexians målsättning på tre års sikt är att ha en miljon användare i Sverige. Avtalet med Fitness24Seven ger därmed en tredjedel av de användarna på en gång.
– Det har varit ganska mycket utvecklingsarbete, en av de stora utmaningarna var att integrera de befintliga systemen med vår plattform, säger Staffan Mattson.
När avtalet skrevs i våras hade Plexian fyra-fem affärsutvecklare. Nu arbetar 16 personer på företaget, hälften som anställda och hälften som konsulter. Enligt Staffan Mattson behöver Plexian anställa betydligt fler, inte minst som fler partnerskap är på väg.
– Vi räknar med att göra nästa lansering efter sommaren.
Niclas Lindstrand