fredag 18 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Youtube-profil gör omtag med app för likasinnade

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers världen över.

För drygt ett år sedan släppte bolaget appen MySocial Pro, som då riktade sig till annonsörer som vill marknadsföra via influencers, alltså personer med många följare i sociala medier. Men nu har appen gjorts om och annonsörerna lämnats utanför.

– Marknaden kring influencers är väldigt omogen med många som konkurrerar om smulor. Det finns inget ekosystem och till exempel ingen som samlar alla influencers på en och samma plats, säger GoldenGlows vd och medgrundare Mustafa Alfredji.

Genom GoldenGlows app ska influencers kunna nätverka och samarbeta. Medlemskapet kommer kräva minst 10.000 följare på sociala medier och en personlig inbjudan från företaget.

Mustafa Alfredji kan själv klassas som influencers, med cirka 60.000 prenumeranter på sin Youtube-kanal. 21-åringen har varit verksam inom ”influencer marketing” sedan han började som 15-åring på kanadensiska mediajätten BroadbandTV.

GoldenGlow sitter på The Ground i Malmö och sysselsätter sex personer. Som Rapidus tidigare berättat finns Jon Hauksson bland delägarna. Även Magnus Hultman från IT-bolaget Strossle har investerat i bolaget. Efter nyår är planen att ta in nytt kapital, med målet satt till 10-15 miljoner kronor.

Emiliano Strauss

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Edda Knowledge vill göra fysiken roligare

    PODD: Edda Knowledge utvecklar interaktiva undervisningar i VR för gymnasieelever. Bolaget vill göra komplex fysik och kemi mer lättförståelig, med […]

  • Trump insanity peak – Glad Påsk!

    Låt oss hoppas att påskäggen inte är rödlistade och att de innehåller angenäma överraskningar. Vi har haft nog med dåliga överraskningar på senare tid. Här följer en tankegång om varför det bör bli bättre nu.


  • Finch sätter sin AI i hårdträning

    Techprofilen Hannah Meiton och hennes Ampli Ventures investerade i början av året i Malmöbaserade AI-bolaget Finch. Nu kliver hon in i styrelsen för att sätta bolagets AI-modell i hårdträning.

  • Stjärnspäckad styrelse i Elva11

    Nyligen gjorde Additude-grundaren Jim Roslund comeback i IT-branschen med det nystartade konsultbolaget Elva11. Nu tar styrelsen form. Utöver ordförande tar andra tunga technamn och internationella profiler plats i styrelsen. Rapidus har namnen.

  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.

  • Säkra kommentarsfält – en lönsam historia?

    Ifrågasätt Media vill återuppliva kommentarsfunktioner på nätet och göra dem trollfria. Nu öppnas en investeringsrunda som ska räcka till svarta siffror.

  • Alteri Care satsar globalt

    Efter satsningen på internationell expansion närmar sig vårdtechbolaget lönsamhet – och ska revolutionera sjukvården i Zimbabwe.

  • Hon tar över rodret på Softhouse

    I fjol tog Stina Åkesson plats i vd-stolen på teknikbolaget Ourliving. Nu kliver hon även in i en vd-roll på ägarbolaget Softhouse. Här berättar den förre AF-borgbossen om ett turbulent fjolår.