torsdag 24 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Youtube-profil gör omtag med app för likasinnade

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers världen över.

För drygt ett år sedan släppte bolaget appen MySocial Pro, som då riktade sig till annonsörer som vill marknadsföra via influencers, alltså personer med många följare i sociala medier. Men nu har appen gjorts om och annonsörerna lämnats utanför.

– Marknaden kring influencers är väldigt omogen med många som konkurrerar om smulor. Det finns inget ekosystem och till exempel ingen som samlar alla influencers på en och samma plats, säger GoldenGlows vd och medgrundare Mustafa Alfredji.

Genom GoldenGlows app ska influencers kunna nätverka och samarbeta. Medlemskapet kommer kräva minst 10.000 följare på sociala medier och en personlig inbjudan från företaget.

Mustafa Alfredji kan själv klassas som influencers, med cirka 60.000 prenumeranter på sin Youtube-kanal. 21-åringen har varit verksam inom ”influencer marketing” sedan han började som 15-åring på kanadensiska mediajätten BroadbandTV.

GoldenGlow sitter på The Ground i Malmö och sysselsätter sex personer. Som Rapidus tidigare berättat finns Jon Hauksson bland delägarna. Även Magnus Hultman från IT-bolaget Strossle har investerat i bolaget. Efter nyår är planen att ta in nytt kapital, med målet satt till 10-15 miljoner kronor.

Emiliano Strauss

Malmöbolaget GoldenGlow, med Youtube-profilen Mustafa Alfredji i spetsen, nylanserar snart appen MySocial. Tanken är att koppla ihop så kallade influencers […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Vägen från kris till tillväxt

    E-handelsjätten BHG Group visar tillväxt igen efter tio kvartal av fall. Rapidus har träffat vd Gustaf Öhrn som berättar hur han styrt bolaget genom ett omfattande stålbad – och hur koncernen nu ska växla upp.

  • Cantargia i superaffär – med bismak

    Läkemedelsbolaget Cantargia i Lund säljer ett forskningsprogram till japaner och kan som mest få in mer än 6 miljarder kronor på affären. Samtidigt kom resultat från bolagets toppkandidat som var en besvikelse.

  • Zaplox i knipa

    Låsbolaget Zaplox tappade sin vd Tess Mattisson i våras då hon gick till kunden Assa Abloy. ”Hårt slag” sade styrelsen då. Nu upprättar bolaget kontrollbalansräkning.

  • AAK och Mildef vinnare bland skånska rapporterna

    ,
    Det verkar räcka med att inte backa alltför mycket för att göra aktiemarknaden glad. Trots att de flesta rapporter visade upp obefintlig eller negativ tillväxt togs de emot ganska väl på börsen. Men ett bolag har det riktigt kämpigt.


  • Qvickly startar om med ny vd – igen

    Turbulensen i betaljätten Klarna har öppnat upp för mindre aktörer. Malmöbaserade Qvickly är en av dessa. – Vi har tagit en del business inom e-handel det senaste halvåret, säger nytillträdde vd:n Malin Jonsson Skogman. 

  • Avionero skänker tio procent – vill att resejättarna gör samma sak

    Efter nedmonteringen av USAID utmanar Avionero resebranschen att donera mer till välgörenhet. — Marginalerna i branschen är så pass bra, säger vd Lars Kristensson.

  • Techprofil går in i Ifrågasätt

    Lunda-startupen Ifrågasätt Media får i samband med en kapitalrunda in välkända namn i ägarskaran, en Saas-veteran och ett kvinnligt nätverk. – Vi får in en ägare som vet hur man skalar upp, säger vd Gustav Hjärne.

  • ”Innan du anställer – kolla först om AI kan göra jobbet”

    På Malmöföretaget Getaccept har vd Samir Smajic satt upp tydliga riktlinjer för att öka AI-användningen. Han vill se fler chefer göra likadant.

  • Mistbase-grundaren laddar om

    Saas-bolaget Peak Energy är Mistbase-grundaren Michal Stalas nya satsning, åtta år efter att han sålde Mistbase för uppåt 150 Mkr. Nu vill han utveckla mjukvara för optimering av elanvändning.

  • Bimobject på förvärvsoffensiv

    Bimobject köper Malmöbolagen Green Metrica och Lumea AI Plattform, som båda är inriktade på artificiell intelligens. Bygginformationsbolaget redovisar också siffror för årets första kvartal, som visar att vd-karusellen blivit en kostsam historia.

  • Dan Olofsson köper Qgroup

    Qgroup skrotar börsplanerna. I stället köps IT-konsultkoncernen upp av Danir-kontrollerade Nexer Group. – Det här blir än mycket bättre lösning än att gå till börsen, säger Qgroups vd Jon Carvell.

  • Finch sätter sin AI i hårdträning

    Techprofilen Hannah Meiton och hennes Ampli Ventures investerade i början av året i Malmöbaserade AI-bolaget Finch. Nu kliver hon in i styrelsen för att sätta bolagets AI-modell i hårdträning.

  • Stjärnspäckad styrelse i Elva11

    Nyligen gjorde Additude-grundaren Jim Roslund comeback i IT-branschen med det nystartade konsultbolaget Elva11. Nu tar styrelsen form. Utöver ordförande tar andra tunga technamn och internationella profiler plats i styrelsen. Rapidus har namnen.

  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.