söndag 9 juni 2024

inloggad som

K-rauta börjar sälja Nattaros lusfälla

Privatmarknaden växer för Nattaro Labs lusfälla och sedan oktober säljs den på byggvaruhuset K-rautas butiker i Sverige. Den totala försäljningen av lusfällan har mer än tiodubblats på ett år.

Nattaro Labs patenterade fälla är en mörk och trång papptunnel dit lössen lockas in och torkas ut av naturmedlet kiselgur. De började säljas mot privatmarknaden under andra kvartalet i år genom Nattaro Labs egen webshop. I och med lanseringen på K-rauta finns produkten för första gången i butik.

I somras slöt Nattaro Labs ett även samarbetsavtal med Göteborgsbaserade List & Inredningsbolaget. Tillsammans säljer bolagen en list med en inbyggd lusfälla, som monteras utanpå en befintlig list.

Christine Dahlman Jacobsen– För vår del innebär samarbeten med List & Inredningsbolaget och K-rauta ytterligare försäljningskanaler till privatmarknaden, säger Christine Dahlman Jacobsen, en av bolagets fyra grundare.

Nattaro Labs fokuserar dock mest på försäljning till besöksnäringen, och har även stora kunder i Anticimex och Migrationsverket. Lusfällan finns på myndighetens boenden i fler än tio orter.

Under 2014 hade Nattaro Labs en nettoomsättning på 700.000 kronor och gjorde en förlust på 2,7 miljoner efter finansiella poster. I somras tog bolaget in 1,7 miljoner kronor genom en nyemission och lånade motsvarande summa från Almi Invest. I samband med det värvades Carl-Johan Gustafson, tidigare nordisk försäljningschef på Viktväktarna, som ny extern vd.

– Pengarna används delvis för att jobba vidare med en internationell expansion, säger Christine Dahlman Jacobsen.

Nattaro Labs sysselsätter en handfull personer. Som ägare står de fyra grundarna tillsammans med Almi Invest, Johan Qviberg via ägarbolaget Eriksbergsparken och Svante Paulsson via Svantab.

Emily Binks

Privatmarknaden växer för Nattaro Labs lusfälla och sedan oktober säljs den på byggvaruhuset K-rautas butiker i Sverige. Den totala försäljningen […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Sexleksaker i Lejonkulan

    Det kvinnliga könsorganet har mer än 10.000 nervpunkter. Traditionella sexleksaker missar de flesta. Det är utgångspunkten för bolaget Glänta och medgrundaren Gabriella Killeen. Hon vill skapa ett stimulanshjälpmedel som omdefinierar termen sexleksak.