torsdag 21 november 2024

inloggad som

Helsingborgsbyråer byter namn

|  ,
|  

Helsingborgsbyråerna Pyramid, Graal och Petra slås ihop med två andra byråer under namnet Comprend.

I maj 2022 blev det klart att H&H Group förvärvat reklambyrån Pyramid, digitalbyrån Petra och varumärkesbyrån Graal som är baserade i Helsingborg. Enligt boksluten för 2022 omsatte Pyramid 62,2 Mkr, Petra 46,6 Mkr och Graal 7,3 Mkr.

I våras integrerades sedan Pyramid i Nordic Morning som också ingår i H&H Group.

Nu har byråjätten stuvat om ytterligare bland varumärkena och meddelar att byråerna tidigare kända som Nordic Morning, Petra, Pyramid, Graal och Comprend officiellt har blivit Comprend. 

Detta två veckor efter att H&H Group bytt namn till Aura. Där ingår utöver Comprend även byråerna Hallvarsson & Halvarsson, Jung, Intellecta, Berntzon:Bylund, Creo, Wonderland, Involve, Mods och Axiom. 

De tio företagen agerar självständigt men erbjuder tillsammans ett partnerskap för de mest ambitiösa uppdragsgivarna.

– Ingen konsultgrupp i Norden och få i Europa erbjuder samma mångfald av perspektiv som Aura. Genom Aura kan vi hantera uppdrag som ingen enskild aktör klarar av, säger Martin Petersson, koncernchef på Aura, i ett pressmeddelande..

Aura har successivt samlat sina bolag på gemensamma kontor i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Linköping, Gdansk, Helsingfors och London. Totalt har den partnerägda gruppen 600 medarbetare och omsatte förra året drygt 1 miljard kronor.

Sölve Dahlgren

Helsingborgsbyråerna Pyramid, Graal och Petra slås ihop med två andra byråer under namnet Comprend.


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.