fredag 19 september 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

…och förstärker med veteran från American Express

|  
|  ,

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt var många välrenommerade människor ute på arbetsmarknaden. Valet att leda varumärkes- och marknadsstrategin föll på Heath M Heise, före detta varumärkeschef på American Express där han jobbade i elva år.

– Jag satt och tittade på nyheterna i somras och såg att Booking liksom alla andra storföretag avskedade tusentals. Då tänkte jag att detta inte sker selektivt, utan de dumpar även de bästa. Då tog jag i tillfället i akt och bad min lillasyster som just avslutade sin HR-utbildning att hitta den bästa personen på jorden för jobbet, säger Lars Kristensson.

Heise är nu inte bara ansvarig för Avioneros varumärkesstrategi, utan har också tagit plats i bolagets styrelse och har ett ägarintresse.

– Min lillasyster letade upp ett flertal mycket tunga kandidater från olika hörn av jorden, från Polen till Australien. Sedan destillerade vi fram den som funkade bäst för oss och visade framfötterna mest, säger Lars Kristensson.

Niclas Lindstrand

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • “Arbetsmarknaden är nyckeln till allt”

    Det kvittar om du pratar om Skånes behov av infrastruktur eller energi. Dess påverkan på arbetsmarknaden är det som gör frågorna intressanta för politiker. Det sa Johan Eklund, ny vd för Sydsvenska Handelskammaren på Rapidus och Danske Banks nätverksträff.

  • Stor igenkänning i skånska utmaningar

    Infrastruktur, elpriser och arbetsmarknad. Efter att Johan Eklund berättat för Rapidus publik vilka frågor han prioriterar att driva mot den beslutsfattande politiken var samtalen bland deltagarna i full gång. 

  • ”Näringslivet måste kliva in”

    ,
    Kommuner överallt är rätt dåliga på att stimulera näringslivet. Men även företagen har blivit för passiva när det gäller gemensamma framtidssatsningar. Det säger Göran Hellström, företagsprofil i Helsingborg.

  • Pitchtävling på Minc

    På fredag blir det pitchtävling på Minc. Investerarnätverket Yeos Ventures, med affäsängeln Hjalmar Antonsson, bjuder in sex bolag och lovar 250 000 kronor till vinnaren.