torsdag 21 november 2024

inloggad som

…och förstärker med veteran från American Express

|  
|  ,

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt var många välrenommerade människor ute på arbetsmarknaden. Valet att leda varumärkes- och marknadsstrategin föll på Heath M Heise, före detta varumärkeschef på American Express där han jobbade i elva år.

– Jag satt och tittade på nyheterna i somras och såg att Booking liksom alla andra storföretag avskedade tusentals. Då tänkte jag att detta inte sker selektivt, utan de dumpar även de bästa. Då tog jag i tillfället i akt och bad min lillasyster som just avslutade sin HR-utbildning att hitta den bästa personen på jorden för jobbet, säger Lars Kristensson.

Heise är nu inte bara ansvarig för Avioneros varumärkesstrategi, utan har också tagit plats i bolagets styrelse och har ett ägarintresse.

– Min lillasyster letade upp ett flertal mycket tunga kandidater från olika hörn av jorden, från Polen till Australien. Sedan destillerade vi fram den som funkade bäst för oss och visade framfötterna mest, säger Lars Kristensson.

Niclas Lindstrand

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.