tisdag 1 april 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

…och förstärker med veteran från American Express

|  
|  ,

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt var många välrenommerade människor ute på arbetsmarknaden. Valet att leda varumärkes- och marknadsstrategin föll på Heath M Heise, före detta varumärkeschef på American Express där han jobbade i elva år.

– Jag satt och tittade på nyheterna i somras och såg att Booking liksom alla andra storföretag avskedade tusentals. Då tänkte jag att detta inte sker selektivt, utan de dumpar även de bästa. Då tog jag i tillfället i akt och bad min lillasyster som just avslutade sin HR-utbildning att hitta den bästa personen på jorden för jobbet, säger Lars Kristensson.

Heise är nu inte bara ansvarig för Avioneros varumärkesstrategi, utan har också tagit plats i bolagets styrelse och har ett ägarintresse.

– Min lillasyster letade upp ett flertal mycket tunga kandidater från olika hörn av jorden, från Polen till Australien. Sedan destillerade vi fram den som funkade bäst för oss och visade framfötterna mest, säger Lars Kristensson.

Niclas Lindstrand

Mitt i coronapandemin, som fullständigt slog undan benen för resebranschen, började Avionero leta efter en ny marknads- och varumärkesansvarig. Plötsligt […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Slutet är kommet för Lundabolaget

    Först var det Tendo, sedan Wnt Research. Nu avvecklas ytterligare ett noterat skånskt life science-bolag som blir uppköpt via ett omvänt förvärv där de enda tillgångarna är en börsplats och en samling aktieägare.

  • Inarea lyfter blicken mot taket

    Golvläggningskoncernen Inarea fortsätter serieförvärva, denna gång en undertaksmontör. Det innebär ett avsteg från ursprungstanken att konsolidera golvbranschen. Vd Rikard Fransson drar fördel av att ha ett starkt kassaflöde i en svag marknad.

  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.


  • Rejält tillskott i kassan för el-sparare

    Lundabaserade Emulate Energy stänger sin Serie A-runda och får två nya internationella delägare. Så här stort blev tillskottet och så ska pengarna användas.

  • Helsingborgsprofilens bolag stänger runda

    Helsingborgsbaserade Payzlip med Acke Salem i spetsen stänger en finansieringsrunda ledd av regionala näringslivsprofiler. Rundan blev dock mindre än ursprungligen tänkt. Så här länge räcker pengarna.

  • Advenica rustar för fortsatt lönsamhet

    Cybersäkerhetsbolaget Advenica har börjat året med att få in flertalet miljonorder. I en orolig omvärld ser vd Marie Bengtsson inget som talar emot att tillväxt- och lönsamhetsresan fortsätter.

  • Wallenberg går in i 34-bolag

    Ideonbaserade Nordic Forestry Automation, som Rapidus utsåg till 34:a år 2023, får in ett Wallenbergbolag som ny delägare. Det här ska den nya investeringen räcka till.

  • Additude-grundaren bygger nytt IT-bolag

    Additude-grundaren Jim Roslund är tillbaka i IT-branschen. Med en grupp tidigare Tretton37-medarbetare och deras uppdrag som grund drar han igång ett nytt IT-konsultbolag. Och gissa vad bolaget heter.

  • Säkra kommentarsfält – en lönsam historia?

    Ifrågasätt Media vill återuppliva kommentarsfunktioner på nätet och göra dem trollfria. Nu öppnas en investeringsrunda som ska räcka till svarta siffror.

  • Alteri Care satsar globalt

    Efter satsningen på internationell expansion närmar sig vårdtechbolaget lönsamhet – och ska revolutionera sjukvården i Zimbabwe.

  • Hon tar över rodret på Softhouse

    I fjol tog Stina Åkesson plats i vd-stolen på teknikbolaget Ourliving. Nu kliver hon även in i en vd-roll på ägarbolaget Softhouse. Här berättar den förre AF-borgbossen om ett turbulent fjolår.

  • Eletives sämsta år – 40 procent upp

    Det snabbväxande Malmöbolaget Eletive gjorde sitt hittills sämsta år i fjol. Och då var tillväxten ändå 40 procent. — I år kommer vi att passera 100 miljoner i ARR, säger vd Marcus Wennmo.

  • Tretton37: Kundinformationen till salu

    Efter att Tretton37 gått i konkurs är tillgångarna i bolaget nu till salu. En köpare kan överta varumärket Tretton37, kunddata värt nästan 90 miljoner kronor om året – och telefonnumren till 180 IT-konsulter.