fredag 22 november 2024

inloggad som

Startup landar Alfa Laval som kund

|  
|  

Malmöbolaget Lumentric skriver avtal med Alva Laval om användningen av deras digitala säljverktyg. Dessutom har även en skånsk industrijätte tecknat avtal med Lumentric, enligt bolagets vd David White.

– Vi jobbar mot en internationell marknad och har i dag tre-fyra kunder. Med Alfa Laval har vi jobbat fram ett flerårsavtal vilket vi naturligtvis är väldigt stolta över, säger han.

Lumentric har utvecklat ett digitalt säljrum med syfte att digitalisera säljprocessen. Själva verktyget är en digital plattform där säljare och köpare möts och delar presentationer, prognoser och kalkyler.

– Vår tjänst hjälper säljkåren att komma närmare sina kunder och öka försäljningen. Det finns ett jättestort behov av att stötta säljkåren och få dem att hoppa på den digitala transformationen, säger David White som i många år arbetat med digitaliseringsprocesser på industriföretag.

Förra året, när pandemin lamslog samhället och digitala tjänster fick ett rejält uppsving, lanserade David White och medgrundaren Nikolaj Selvik Lumentric.

– Coronapandemin har accelererat det här. Fler kunder vill jobba på det här sättet och vi ser att det är kunderna som driver på digitaliseringen. Fortfarande sker en stor del av all företagsförsäljning genom mer traditionella kundmöten, men enligt Gartner Group kommer 80 procent av all interaktion att vara digital om bara några år, säger David White.

Lumentric består av grundarna David White och Nikolaj Selvik, samt åtta konsulter och frilansmedarbetare.

Sara Nkwe Assarsson

Malmöbolaget Lumentric skriver avtal med Alva Laval om användningen av deras digitala säljverktyg. Dessutom har även en skånsk industrijätte tecknat […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad