Ännu ett Malmöföretag landar ett stort avtal med byggvarujätten Woody. Denna gång handlar det om ID Kommunikation som ska sköta kedjans marknadsföring och interna kommunikation.
– Det är jättestort för oss, definitivt ett av våra topp fem-avtal. Det är speciellt viktigt och roligt med tanke på hur året varit. Men vi har haft tur i covid-krisen, våra kunder har fortsatt kommunicera trots att vissa fick dra ner på sina verksamheter, säger Pia-Karin Åkesson, vd på ID Kommunikation.
Malmöbolaget har sluppit permitteringar och inte heller behövt dra ner på tider. Istället har man anställt ett par personer.
För en vecka sedan avslöjade Rapidus att Malmöbolaget Additude landat ett jätteavtal med Woody om drifta och vidareutveckla kedjans plattform Plattan. I och med detta nya avtal ska ID Kommunikation sköta kedjans marknadsföring mot externa målgrupper, samt bistå med den interna kommunikationen mot de cirka 100 anläggningarna.
Emiliano Strauss