söndag 19 maj 2024

inloggad som

Safeture växlar upp sälj och marknad

|  
|  

Resesäkerhetsföretaget Safeture tar in 23,2 miljoner kronor i en företrädesemission, som tecknades till 101 procent. Bolagets styrelseordförande Semmy Rülf säger till Rapidus att pengarna ska användas till att investera i sälj- och marknadsorganisationen.

– Vi växer så det knakar, men idén är att vi ska växa ännu mer och ännu snabbare. Målsättningen är inte att arbeta mot positivt kassaflöde på kort sikt, utan tillväxt är det viktigaste momentet. Vi har byggt upp sälj och marknad, nu ska vi vidareutveckla dem, säger Semmy Rülf.

Coronapandemin har skapat stor uppmärksamhet för Safeture, som utvecklar ett riskhanteringsverktyg för företag och deras anställda som i realtid lokaliserar och informerar om farliga händelser. Först tog bolaget fram ett verktyg för att bevaka hur viruset spreds, nu senast lanserades webbtjänsten Open up for Business, som ger realtidsinformation om virusregler i olika länder.

– Open up for Business ska vidareutvecklas tillsammans med ett stort israeliskt säkerhetsföretag. Coronatiden har gett oss enorm fart och vi har även tagit hem en del stora affärer, säger Semmy Rülf.

Bland de affärerna märks ett treårsavtal med Siemens värt 8,5 miljoner kronor och en femårig förlängning med försäkringsjätten Chubb värderat till minst 18 miljoner kronor. Koncernen omsatt i fjol 22,9 miljoner kronor och gjorde en förlust på 14,8 miljoner kronor.

Niclas Lindstrand

Resesäkerhetsföretaget Safeture tar in 23,2 miljoner kronor i en företrädesemission, som tecknades till 101 procent. Bolagets styrelseordförande Semmy Rülf säger […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Laserprecision i Lejonkulan

    Nu släpper vi veckans avsnitt av podden Lejonkulan som gästas av laserexperten och Beamonics vd Can Xu. Han har bakgrund […]