onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Malmö Reklambyrå köps upp och bygger muskler

Samma reklambyrå under samma varumärke, men med större muskler. Det är, enligt Malmö Reklambyrås grundare Gustaf Hultberger, konsekvensen av att byrån nu köps upp av Chimney Vigor Group.

Nya utmaningar för reklambranschen, med ett växande antal plattformar där kunderna vill synas, kräver nya lösningar. Malmö Reklambyrå har sedan starten 2018 etablerat sig med kunder som Hövding, Kung Markatta och Stenströms. Chimney Vigor Group har över 450 anställda med kontor i New York, Singapore, Sidney och Berlin.

– Det är spännande att bli del av en koncern som försöker greppa den problematik som så många kunder efterfrågar en lösning på, säger Gustaf Hultberger till Rapidus.

I och med affären kommer de att att kunna erbjuda sina kunder än mer, menar han.

Även om de byråerna kommer att vara två separata verksamheter letar de nu efter ett gemensamt boende. Dock kommer de arbeta åtskilt även där.

Vad händer med era nuvarande kunder?

– Vi ska kunna fortsätta vara det som vi har varit för dem, de efterfrågar kanske inte en större maskin. Men om kunder i framtiden vill ha kombinationen så finns den, säger Gustaf Hultberger.

Tänker du själv vara kvar?

– Absolut, man startar ju inte nytt från grunden för att sluta efter två år. Det här är mitt sista jobb inom reklambranschen, tänker jag. Eller hoppas jag i alla fall.

Mette Carlbom

Samma reklambyrå under samma varumärke, men med större muskler. Det är, enligt Malmö Reklambyrås grundare Gustaf Hultberger, konsekvensen av att […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.