fredag 3 maj 2024

inloggad som

Malmö Reklambyrå köps upp och bygger muskler

Samma reklambyrå under samma varumärke, men med större muskler. Det är, enligt Malmö Reklambyrås grundare Gustaf Hultberger, konsekvensen av att byrån nu köps upp av Chimney Vigor Group.

Nya utmaningar för reklambranschen, med ett växande antal plattformar där kunderna vill synas, kräver nya lösningar. Malmö Reklambyrå har sedan starten 2018 etablerat sig med kunder som Hövding, Kung Markatta och Stenströms. Chimney Vigor Group har över 450 anställda med kontor i New York, Singapore, Sidney och Berlin.

– Det är spännande att bli del av en koncern som försöker greppa den problematik som så många kunder efterfrågar en lösning på, säger Gustaf Hultberger till Rapidus.

I och med affären kommer de att att kunna erbjuda sina kunder än mer, menar han.

Även om de byråerna kommer att vara två separata verksamheter letar de nu efter ett gemensamt boende. Dock kommer de arbeta åtskilt även där.

Vad händer med era nuvarande kunder?

– Vi ska kunna fortsätta vara det som vi har varit för dem, de efterfrågar kanske inte en större maskin. Men om kunder i framtiden vill ha kombinationen så finns den, säger Gustaf Hultberger.

Tänker du själv vara kvar?

– Absolut, man startar ju inte nytt från grunden för att sluta efter två år. Det här är mitt sista jobb inom reklambranschen, tänker jag. Eller hoppas jag i alla fall.

Mette Carlbom

Samma reklambyrå under samma varumärke, men med större muskler. Det är, enligt Malmö Reklambyrås grundare Gustaf Hultberger, konsekvensen av att […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Finns det ekonomi i delningsekonomi?

    I dagens avsnitt av Lejonkulan sätter riskkapitalisten och affärsängeln Janne Dahlqvist tänderna i delningsekonomin. Kulan gästas av Emelie Nilsson Sträng som grundat företaget Della8.