onsdag 24 juli 2024

inloggad som

Nytt Helsingborgsbolag värvar kommunal chef

|  
|  

Bolaget Place Promotion har knutit till sig Emma Håkansson, tidigare turism- och destinationsutvecklingschef i Helsingborgs Stad. Framöver ska hon arbeta som konsult för bolaget, med utgångspunkt i Helsingborg.

I början av året grundandes Place Promotion, med uttalat mål att bli en av de ledande platsutvecklingsbyråerna – alltså kommuniktation med inriktning på fysiska platser – i Sverige. Vd Joakim Ljungqvist utgår från Östergötland, där han tidigare bland annat marknadsfört Linköpings kommun, Motala kommun och företaget Lalandia.

– Han är duktig på investeringar och näringslivsfrågor. Jag hoppas kunna tillföra kunskaper och erfarenhet kring turism- och besöksfrågor, säger Emma Håkansson.

Hon har även bland annat ett förflutet som marknadschef för researrangören Sembo. Från årsskiftet anlitas hon som konsult för Place Promotion, med särskilt ansvar för både privata och offentliga aktörer i landets södra delar.

– Skåne är en fantastisk region där det finns ett stort intresse och engagemang för besöksfrågor. Själv har jag med åren blivit starkt förknippad med just Helsingborg – och man blir ju som bekant inte profet i sin egen hemstad, så detta blir en uppgift som rymmer både fördelar och utmaningar, vilket ska bli spännande.

Kerstin Weman Thornell

Bolaget Place Promotion har knutit till sig Emma Håkansson, tidigare turism- och destinationsutvecklingschef i Helsingborgs Stad. Framöver ska hon arbeta […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.