fredag 22 november 2024

inloggad som

Ny contentbyrå lanserar Malmömagasin

I slutet av november får Sydsvenskans prenumeranter en tjockare försändelse än vanligt. Den innehåller nämligen den nya tidningen Void Magazine.

– Void betyder tomrum på engelska, och vi tyckte att det var passande eftersom det funnits ett tomrum i regionen vad gäller liknande magasin, säger Tobias Valfridsson.

Han är medgrundare och vd på snabbväxande contentbyrån Engage Agency, som ligger bakom magasinet. Det riktar sig till Malmöbor som vill ta del av shopping, restaurangutbud och nöjesliv, ska nå ut till 367.000 potentiella läsare på papper och nätet. Samtidigt lanseras den digitala sajten där innehåll från tidningen publiceras tillsammans med information om aktuella händelser i regionen

– Vi riktar oss inte bara till de boende här nere, utan också till tillfälliga turister i Malmöområdet som vill ha en överblick och beskrivning av vad som är på gång. Vi tror att detta kan bli en win-win för besökare och lokala företag, säger Tobias Valfridsson.

Engage Agency drog i gång för knappt ett år sedan. Sedan de flyttade in i lokalerna vid Stortorget i Malmö har de skaffat nästan 150 kunder, främst större och mindre bolag inom industrisektorn.

– Vi märkte ett ökande behov bland små och stora företag av textproduktion och rörliga bilder för att kommunicera med sin målgrupp. Det är sällan marknadsavdelningen har resurser och möjlighet att göra detta, så där såg vi en chans att hjälpa till, säger medgrundare och byråchef Agnes Jarfjord.

Kerstin Weman Thornell

I slutet av november får Sydsvenskans prenumeranter en tjockare försändelse än vanligt. Den innehåller nämligen den nya tidningen Void Magazine. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.


  • Tipsa oss!

    Vi på Rapidus brinner för det skånska näringslivet. Vi vill ge dig en heltäckande bevakning av det som händer i vår region. Men vi kan inte veta allt. Tipsa oss!

  • Lundabyrå köps av Spiltan-backad grupp – och flyttar till Malmö

    Spiltan-backade byrågruppen Collaboration Art köper den Lundabaserade byrån Nordic Branch. Byrån blir därmed koncernkollega till Malmö-byråerna WGP och Innosearch. Inom kort flyttar de alla ihop.

  • Konsolidering i PR-branschen…

    Pandemin blev avgörande för flera av Skånes PR-byråer. Vissa gjorde rekord, andra föll och köptes upp. Rapidus vet vem som tog vem och tar tempen på branschen.

  • … som mognar i Skåne

    Allt fler företag har börjat inse värdet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Det vittnar flera skånska PR-byråer om, bland andra Aspekta med vd Linda Molin.

  • IR-drottningen drar till Thule

    Catharina Paulcén etablerar sig som en kommunikations-stjärna när hon i höst blir friluftsbolaget Thule Groups nya kommunikationsdirektör och IR-chef. Bakom sig lämnar hon Lindab och dessförinnan Haldex.

  • Fler blommor i skånska vägkanter

    Projektet Hela Sverige Blommar, organiserat av den anrika organisationen Hushållssällskapet, ska odla fler blommor än någonsin i Skåne. En trio skånska banker är de senaste att ansluta sig till projektet.

  • Så väcker du journalistens intresse

    Överraskning, känslor och pengar. Det är ingredienser till en artikel som väcker alla Rapidusläsares intresse. Så här gör du för att komma i tidningen.

  • Honeybadger slukar Shark

    Göteborgsbaserade Honeybadger tar över Shark Communications verksamhet från och med i dag. Försäljningen är sista steget i Spotlights omorganisering.

  • Influencer inte bara en kändisgrej

    Marknaden för produktplacering hos influencers har korsat miljardgränsen i Sverige och växer vidare. Nu sänker annonsörerna ribban för vem som kan klassas som en influencer. 

  • Influencermarknaden växer upp

    Marknaden för produktplacering hos influencers växer så det knakar. Senaste siffran är 1,1 miljarder kronor bara i Sverige. Rapidus har tittat närmare infuencermarknaden och ser en vilda västern-värld som börjat mogna.