tisdag 14 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Ny contentbyrå lanserar Malmömagasin

I slutet av november får Sydsvenskans prenumeranter en tjockare försändelse än vanligt. Den innehåller nämligen den nya tidningen Void Magazine.

– Void betyder tomrum på engelska, och vi tyckte att det var passande eftersom det funnits ett tomrum i regionen vad gäller liknande magasin, säger Tobias Valfridsson.

Han är medgrundare och vd på snabbväxande contentbyrån Engage Agency, som ligger bakom magasinet. Det riktar sig till Malmöbor som vill ta del av shopping, restaurangutbud och nöjesliv, ska nå ut till 367.000 potentiella läsare på papper och nätet. Samtidigt lanseras den digitala sajten där innehåll från tidningen publiceras tillsammans med information om aktuella händelser i regionen

– Vi riktar oss inte bara till de boende här nere, utan också till tillfälliga turister i Malmöområdet som vill ha en överblick och beskrivning av vad som är på gång. Vi tror att detta kan bli en win-win för besökare och lokala företag, säger Tobias Valfridsson.

Engage Agency drog i gång för knappt ett år sedan. Sedan de flyttade in i lokalerna vid Stortorget i Malmö har de skaffat nästan 150 kunder, främst större och mindre bolag inom industrisektorn.

– Vi märkte ett ökande behov bland små och stora företag av textproduktion och rörliga bilder för att kommunicera med sin målgrupp. Det är sällan marknadsavdelningen har resurser och möjlighet att göra detta, så där såg vi en chans att hjälpa till, säger medgrundare och byråchef Agnes Jarfjord.

Kerstin Weman Thornell

I slutet av november får Sydsvenskans prenumeranter en tjockare försändelse än vanligt. Den innehåller nämligen den nya tidningen Void Magazine. […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Statligt stöd till “dual use”

    Civila produkter som också kan användas i försvarssyfte får stöd av Vinnova. Kring årsskiftet ska ett nytt ekosystem med dual use-företag förses med statligt kapital. Rapidus har redan nu namnen på 20 skånska doldisar som flörtar med försvarsindustrin.

  • Paulsson säljer ärtfabriken i Bjuv

    Ärtor i Bjuv blev ingen bra affär för Erik Paulsson-familjen efter köpet från Findus 2016. Nu är bolaget Foodhills sålt till en utländsk köpare i ett av våra grannländer. Prislappen? En hundring.

  • Resurs börsresa till ända

    På måndagen lämnade Resurs Holding in sin ansökan om avnotering från Stockholmsbörsen. En nioårig trist börsresa tar därmed slut och Resurs hamnar där banken började – hos Sibafamiljen.


  • …medan annonsbolaget ger upp

    Malmöbaserade Emerse har begärt sig självt i konkurs. En mix av pandemi och vikande annonsmarknad har bidragit – men också att tekniken inte längre är unik.

  • Infab gör dubbel vd-värvning

    Kommunikationsbyrån Infab anställer inte bara en utan två nya vd:ar på ett bräde. Båda är veteraner i Skånes kommunikationsbransch.

  • Sjöbergska gör förvärv

    Sjöbergska Huset i Malmö förvärvar byrån Kind, eller We are Kind som det Malmöbaserade bolaget heter. Efter förvärvet räknar koncernen med att omsätta över 50 miljoner kronor i år.

  • Influencerbolaget nobbar Shein

    Proad, med några av Sveriges största influencers i stallet, har beslutat att inte ingå samarbeten med företag som Temu, Shein eller liknande dropshippingbutiker. Vd Magnus Noord säger att beslutet kommer gynna fortsatt tillväxt.

  • Tipsa oss!

    Vi på Rapidus brinner för det skånska näringslivet. Vi vill ge dig en heltäckande bevakning av det som händer i vår region. Men vi kan inte veta allt. Tipsa oss!

  • Lundabyrå köps av Spiltan-backad grupp – och flyttar till Malmö

    Spiltan-backade byrågruppen Collaboration Art köper den Lundabaserade byrån Nordic Branch. Byrån blir därmed koncernkollega till Malmö-byråerna WGP och Innosearch. Inom kort flyttar de alla ihop.

  • Konsolidering i PR-branschen…

    Pandemin blev avgörande för flera av Skånes PR-byråer. Vissa gjorde rekord, andra föll och köptes upp. Rapidus vet vem som tog vem och tar tempen på branschen.

  • … som mognar i Skåne

    Allt fler företag har börjat inse värdet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Det vittnar flera skånska PR-byråer om, bland andra Aspekta med vd Linda Molin.

  • IR-drottningen drar till Thule

    Catharina Paulcén etablerar sig som en kommunikations-stjärna när hon i höst blir friluftsbolaget Thule Groups nya kommunikationsdirektör och IR-chef. Bakom sig lämnar hon Lindab och dessförinnan Haldex.

  • Fler blommor i skånska vägkanter

    Projektet Hela Sverige Blommar, organiserat av den anrika organisationen Hushållssällskapet, ska odla fler blommor än någonsin i Skåne. En trio skånska banker är de senaste att ansluta sig till projektet.