fredag 3 oktober 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Hon blir MFFs nya marknads- och kommunikationschef

Anna Nordström Carlsson, bland annat ordförande på Media Evolution City, Film i Skåne och Navet, blir Malmö FF:s nya marknads- och kommunikationschef.

Hon tillträder i mitten av november och efterträder då Anders Börgdal som började i januari och lämnade posten fyra månader senare. Anna Nordström Carlsson räknar med att vara betydligt mer långvarig än så.

– Jag har arbetat i styrelsen sedan 2012 och är väldigt engagerad i föreningen. Jag blir alltid så imponerad när jag kommer hit, av samhällsengagemanget, ungdomsverksamheterna och A-lagsresan med Europa League nu. Det är fantastiskt spännande att få gå djupare in i organisationen, säger hon till Rapidus.

I samband med att hon tillträder lämnar hon sin roll som byråchef på Ehrenstråhle DDB, och likaså sin styrelsepost i MFF. Däremot behåller hon övriga styrelseengagemang.

– Min första och viktigaste uppgift på MFF blir att lära känna organisationen ännu djupare och sen tillsammans med teamet komma fram till hur vi ska lägga upp arbetet 2020, säger Anna Nordström Carlsson.

Emiliano Strauss

Anna Nordström Carlsson, bland annat ordförande på Media Evolution City, Film i Skåne och Navet, blir Malmö FF:s nya marknads- […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad

Prenumerera på Rapidus för
533 kr per månad

Bli en del av vårt exklusiva nätverk och få koll på vad som händer i Skåne och Öresundsregionen. Var alltid uppdaterad när du talar med dina affärskontakter. Nytta, nöje, inspiration.




  • Exklusiva affärsnyheter
  • Inbjudan till våra nätverksträffar
  • Två användare ingår

  • Fler uppsägningar i Malmös spelvärld

    Pandiemibaksmällan fortsätter att skörda offer i spelbranschen. Den Egmont-ägda spelutvecklaren Avalanche Studios stänger sitt tredje kontor sedan i fjol och uppsägningar väntar både i Malmö och Stockholm.

  • Neo4J investerar 1 miljard

    ,
    Det Malmögrundade IT-företaget Neo4J trycker på gasen för att ta grepp om AI-utvecklingen. 1 miljard kronor ska investeras för ”att göra AI användbart”.

  • Genombrott för skånskt plastsubstitut

    Malmöbaserade Saveggy lanserar sitt plastfria grönsaksskydd med Odlarna och Ica. Bolaget hoppas att det bara är början på dess stora genombrott.