fredag 22 november 2024

inloggad som

Marknadschefen lämnar Malmö FF

Marknads- och kommunikationschefen Anders Börgdal lämnar Malmö FF. Han tillträdde så sent som den 1 mars och gör sin sista arbetsdag i morgon, fredag.

– Det är olyckligt att det blev en så kort tid för mig här på MFF, det är en fantastisk organisation. Men ibland dyker det upp tillfällen som är svåra att tacka nej till, säger Anders Börgdal till Rapidus.

Den 13 augusti börjar han i stället som marknadschef för Besikta Bilprovning.

– Jag har ingen fotbollsbakgrund, men har tidigare varit marknads- och PR-chef för Mercedes-Benz Sverige så Besikta känns jättebra för mig. Ibland måste man tänka på sitt eget, säger Anders Börgdal.

Niclas Lindstrand

Marknads- och kommunikationschefen Anders Börgdal lämnar Malmö FF. Han tillträdde så sent som den 1 mars och gör sin sista […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Lundabyrå köps av Spiltan-backad grupp – och flyttar till Malmö

    Spiltan-backade byrågruppen Collaboration Art köper den Lundabaserade byrån Nordic Branch. Byrån blir därmed koncernkollega till Malmö-byråerna WGP och Innosearch. Inom kort flyttar de alla ihop.

  • Konsolidering i PR-branschen…

    Pandemin blev avgörande för flera av Skånes PR-byråer. Vissa gjorde rekord, andra föll och köptes upp. Rapidus vet vem som tog vem och tar tempen på branschen.

  • … som mognar i Skåne

    Allt fler företag har börjat inse värdet av strategisk kommunikation och varumärkesarbete. Det vittnar flera skånska PR-byråer om, bland andra Aspekta med vd Linda Molin.

  • IR-drottningen drar till Thule

    Catharina Paulcén etablerar sig som en kommunikations-stjärna när hon i höst blir friluftsbolaget Thule Groups nya kommunikationsdirektör och IR-chef. Bakom sig lämnar hon Lindab och dessförinnan Haldex.

  • Honeybadger slukar Shark

    Göteborgsbaserade Honeybadger tar över Shark Communications verksamhet från och med i dag. Försäljningen är sista steget i Spotlights omorganisering.

  • ”Obegripligt att idrotten inte kedjar sig bredvid Greta Thunberg”

    Sportsligt går det sämre än på länge för svensk fotboll. Nu sinar dessutom tv-pengarna och nästa rättighetsavtal riskerar att bli en kalldusch för de allsvenska klubbarna.
    Sportjournalisten Olof Lundh efterlyser mer pengar från det offentliga och en långsiktig satsning på talangutveckling.

  • Influencer inte bara en kändisgrej

    Marknaden för produktplacering hos influencers har korsat miljardgränsen i Sverige och växer vidare. Nu sänker annonsörerna ribban för vem som kan klassas som en influencer. 

  • Influencermarknaden växer upp

    Marknaden för produktplacering hos influencers växer så det knakar. Senaste siffran är 1,1 miljarder kronor bara i Sverige. Rapidus har tittat närmare infuencermarknaden och ser en vilda västern-värld som börjat mogna.

  • Översättaren räds inte AI-vågen

    Översättningsbolaget Contentor i Helsingborg tappade en tredjedel av omsättningen när kunderna började experimentera med AI på egen hand. Men vd Rabie Salem är inte orolig.

  • I år ska MFF fylla kassan

    Snart drar fotbollens högsta serier igång för året. Rapidus har tagit en titt på de ekonomiska förutsättningarna för skånska elitföreningarna. För MFF bör Europaspel ge mer pengar i år, även om det sportsliga resultatet blir likartat jämfört med tidigare år. Det säger MFF:s vd Niclas Carlnén.