torsdag 25 juli 2024

inloggad som

Norsk marknadsföringsbyrå öppnar Malmökontor

|  ,
|  ,

Marknadsföringsbyrån Synlighet öppnar ett kontor i Malmö. Det blir bolagets första etablering utanför Norge.

– Vi är två personer än så länge som fokuserar på marknadsutveckling. Under det närmsta året räknar vi med att bli 4-5 medarbetare. Vi har ambitionen att växa i Sverige och regionen. På sikt satsar vi på att etablera oss i andra städer och på andra sidan sundet, säger Sverigechefen Daniel Wiklund till Rapidus.

Han kommer närmast från rollen som digitalt ansvarig för Chess, Telias motsvarighet till Halebop i Norge.

Synlighet sysslar med datadriven marknadsföring som bland annat innefattar digital strategi med webbanalys, sociala medier, sökordsannonsering, sökmotoroptimering och innehållsmarknadsföring i digitala kanaler.

Synlighet grundades av Torbjørn Hansen i Bergen 2003. I dag finns byrån utöver Bergen och Malmö även i Oslo och Trondheim och sysselsätter totalt ett 50-tal personer.

Emily Binks

Marknadsföringsbyrån Synlighet öppnar ett kontor i Malmö. Det blir bolagets första etablering utanför Norge. – Vi är två personer än så […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.