torsdag 25 juli 2024

inloggad som

Massive värvar från Sigma – som värvar från NE

Linda Malmgren blir ny kommunikationschef på spelbolaget Massive i Malmö, och lämnar motsvarande roll på konsultbolaget Sigma Connectivity. Konsultjättens byrå Maverick by Sigma får samtidigt en ny digital strateg.

– På Massive får jag en bredare roll, med ansvar för allt från intern kommunikation till media, PR och extern kommunikation, säger Linda Malmgren till Rapidus.

Innan hon kom till Sigma Connectivity för drygt ett och ett halvt år sedan skötte hon presskommunikationen för Mobile Heights i Lund, med ett kort inhopp för Malmöbaserade Anima däremellan.

Dotterbolaget Maverick by Sigma en ny digital strateg i Andreas Cederblad, som närmast kommer från rollen som innovationschef på Nationalencyklopedin och har tidigare arbetat med digitala strategier på Resultify och HD/Sydsvenskan.

Felicia Frithiof

Linda Malmgren blir ny kommunikationschef på spelbolaget Massive i Malmö, och lämnar motsvarande roll på konsultbolaget Sigma Connectivity. Konsultjättens byrå Maverick […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.