Malmöbaserade dejtingsajten Heybot, vars idé var att föra samman singlar baserat på vilka tidningsartiklar de läst, likvideras. Under vintern och våren testades tjänsten i samarbete med Göteborgs-Posten.
”Vi hade en testperiod på ett halvår för dejtingtjänsten Heybot. Vi konstaterade att vi inte ansåg att projektet hade den kommersiella potentialen och samtliga inblandade parter var överens om att avsluta. Utveckling och kostnader togs i moderbolaget och bolaget Heybot behövs inte mer”, skriver Ola Obrant Andreasson i ett mejl till Rapidus.
Han och Christian Barrett var huvudägare i Heybot. Varumärkesstrateg Ulla-Karin Barrett på Malmöbyrån The Fan Club var vd för Heybot fram till april i år.
Bolaget bildades 2015 som ett dotterbolag till The Fan Club. I Heybot kunde den som loggat in se vilka artiklar andra inloggade har läst och i vilken grad man läst samma artiklar som någon annan. Efter testerna med Göteborgs-Posten var tanken att sälja tjänsten även till andra medieföretag.
Emily Binks