torsdag 21 november 2024

inloggad som

Eventbyrå startar Malmöfilial

Eventbyrån United Media Group (UMG) har värvat Scandlines som en av sina första kunder sedan man i april drog igång sitt nya dotterbolag i Malmö. Byrån jobbar sedan tidigare med Malaco och Scandinavian Cosmetics.

Det skånska dotterbolaget har från start fem anställda, men fler nyrekryteringar ska ske under 2012. UMG har sedan tidigare egna kontor i Stockholm och Oslo samt partnerbyråer i Danmark, Finland och Baltikum.

— Tidigare har vi haft starka samarbetspartners i Öresundsregionen, men nu känner vi att det är läge att ta vårt arbetssätt och varumärke till Malmö och hela regionen kring Öresund, säger Anders Salomonsson, vd för UMG Malmö.

Företaget kommer att samarbeta med Malmöbyrån Lite Attention, som grundats av Malin Wikerberg, tidigare creative director vid Hilanders Kitchen, och hennes Hilanderskollega Linda Renulf

UMG är med 41 heltidsanställda en av de större eventbyråerna i Norden. Koncernen omsätter 110 miljoner kronor, vilket inkluderar de två digitala byråerna Opacity och The Farm med totalt 33 anställda.

Sören Billing

Eventbyrån United Media Group (UMG) har värvat Scandlines som en av sina första kunder sedan man i april drog igång […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.