torsdag 21 november 2024

inloggad som

VD lämnar Attraction i Malmö

Per Lindeblad slutar som VD för kommunikationsbyrån Attraction i Malmö. Den kreativt ansvarige Christoffer Nordin tar över som tillförordnad VD i väntan på att en ny chef rekryterats.

— Jag har varit VD i sex år och i slutet av förra året bestämde jag mig för att göra någonting annat. Nu håller jag på att fundera på vad jag ska göra, men jag är kvar som delägare och sitter kvar i styrelsen. Dessutom kommer jag att hjälpa till som konsult en eller två dagar per vecka, säger Per Lindeblad.

Bolaget arbetar mycket med att integrera sociala medier och lösningar för Iphone och Ipad. Tillväxtpotentialen framöver finns enligt Per Lindeblad inom just digitala medier.

— Vi kör på som vanligt. Att Per slutar kommer inte att påverka vår dagliga verksamhet i någon större utsträckning, säger Christoffer Nordin, som började på Attraction i höstas efter att tidigare ha varit på Hilanders och The Fan Club.

2009 blev Attraction indraget i den ekonomiska härvan runt Röda korset, Cancerfonden och Johan af Donner då en av byråns tidigare medarbetare anklagades för att ha hjälpt till i svindeln. Tingsrätten dömde af Donner till fem års fängelse och den här veckan avgörs målet i hovrätten.

— Rättegången var visserligen jobbig att hantera, men har inte påverkat mitt beslut att sluta, säger Per Lindeblad.

Attraction grundades 1999 av Peter Eyermann och Patrik Almö.

Anders Frick

Per Lindeblad slutar som VD för kommunikationsbyrån Attraction i Malmö. Den kreativt ansvarige Christoffer Nordin tar över som tillförordnad VD […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Precise ser ljuset

    Efter sju svåra år och åtta bedrövelser ser Lundabolaget Precise Biometrics ut att gå mot vinst och positivt kassaflöde. – Riktningen ser mycket bra ut, säger vd Joakim Nydemark.

  • … men tungt år för Skånes näringsliv

    Fler delar inom det skånska näringslivet står inför stora utmaningar. Det framgår av höstens utgåva “Skånsk konjunktur 2024”, som ges ut av Sparbanken Skåne och Øresundsinstituttet. Dessa är utmaningarna.

  • Alfa Laval spår kraftig tillväxt

    Alfa Laval räknar med en rejält ökad försäljning under kommande år. Den globala energiomställningen, med nya affärsområden, är en viktig drivkraft. Se här hur mycket vd Tom Erixon räknar med att växa.