tisdag 23 juli 2024

inloggad som

Telekomveteraner fra Lund satser på mobil markedsføring

Markedsføring via mobiltelefonen er nichen for det nystartede Ideonfirma mm3 i Lund. I dag lancerer virksomheden en platform, som frem for alt henvender sig til reklamebureauer, og hvor brugerne kan bestille information via SMS.

— Vi har fundet et område, hvor det ikke vrimler med konkurrenter, siger Ulf Richeberg, en af de tre grundlæggere.

Ulf Richeberg har en baggrund hos Ericsson og startede mm3 sammen med Anders Borg og Rikard Windh, som begge har arbejdet i det børsnoterede konsulentfirma Teleca.

I dag lancerer mm3 platformen MEXc, hvori fire tjenester indgår. Alle er baseret på, at kunden sender en SMS for at få mere information, være med i en konkurrence eller afstemning. Det er altså kunderne, der skal træffe et aktivt valg, for at blive deltager i markedsføringsindsatsen.

Forretningsideen er at tilbyde en enkel teknisk løsning til markedsføring via mobiltelefonen. Det kan lyde enkelt, men at sende en SMS kan i mange tilfælde være rigeligt avanceret for brugeren. At tage skridtet i retning af bare lidt mere avanceret teknik, som f.eks. MMS eller Java, reducerer den mulige målgruppe dramatisk.

Indtil videre har man ikke indgået nogle kontrakter, men det er især blandt reklamebureauer og deres kunder, at mm3 ser sine kommende kunder.

— Vi er en teknikleverandør med forståelse for, hvordan reklame fungerer. Mange kunder ved ganske enkelt ikke, hvad der er muligt med teknikken, siger Anders Borg.

Af Anders Frick

Markedsføring via mobiltelefonen er nichen for det nystartede Ideonfirma mm3 i Lund. I dag lancerer virksomheden en platform, som frem […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.