tisdag 23 juli 2024

inloggad som

Jolife begynder at sælge internationalt – selskabet søger ny direktør

Jolife i Lund er på vej mod et gennembrud for virksomhedens opfindelse, hjertemassageapparatet Lucas, der vækker stadig større interesse blandt læger internationalt. Det siger virksomhedens arbejdende bestyrelsesformand Semmy Rülf. Samtidig søger Jolife en ny adm. dir.

— Vi vil have fat i en relativt ung person med baggrund fra medicoteknik og international markedsføring og salg, siger Semmy Rülf.

Den nuværende adm. dir., 55-årige Lennart Sjölund, har kørt projektet siden starten af 1999 og skal indgå i selskabets bestyrelse når en ny direktør er på plads.

Jolife har netop nu syv ansatte, og vil omkring nytår have cirka ti. Tre sælgere til det svenske marked og en produktchef er de senest tilkomne.

Cirka 30 eksemplarer af Lucas er solgt, flere af dem til England hvor salget varetages af engelske Life Tech. Interessen i Norge er også stor, oplyser Lennart Sjölund.

Jolife i Lund er på vej mod et gennembrud for virksomhedens opfindelse, hjertemassageapparatet Lucas, der vækker stadig større interesse blandt […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Podd: Så gick det efter Darknästet

    Från draknäste till lejonkula. Tre startups berättar om hur det gick efter att de medverkat i SVT:s program Draknästet. I vår podd Lejonkulan ställer prgramledare Jan Dahlqvist de avgörande frågorna till entreprenörerna. Lyssna här.

  • Så ska han dubbla försäljningen

    – Jag har suttit i styrelsen i fem år, det vore konstigt om jag ville ändra allt nu när jag är vd. Det säger Thule Groups koncernchef sedan snart ett år, Mattias Ankarberg. Men hur ska han klara ett extremt ambitiöst tillväxtmål? I en intervju med Rapidus berättar han om Thules väg framåt.

  • Rapportflod vecka 29

    Fler än 20 skånska börsbolag rapporterade sina andra kvartal i förra veckan. Somliga bolag sätter rekord trots att tiderna anses tuffa. Ett av dem är Lindab med vd Ola Ringdahl.

  • Enzymatica byter affärsmodell

    Enzymatica i Lund, som tillverkar förkylningssprayen Coldzyme, tittar på en ny affärsmodell. Den bedöms höja lönsamheten men det kommer att ta längre tid än vad bolaget tidigare sagt. Så här går tankegångarna hos ordförande Bengt Baron.