måndag 16 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Godistävling genombrott för mobilmarknadsbolag

Det Lundabaserade mobilmarknadsföringsföretaget mm3 Mobile Channel AB har fått sin första affär. Det är en SMS-tävling om Läkerol, åt godisföretaget Leaf Sweden AB. Bakom tävlingen ligger reklambyrån McCann Malmö, och mm3 står för den tekniska lösningen.

— Det här är en genombrottsaffär för oss, och i och med detta får vi ett referenscase från ett känt och tryggt svenskt varumärke, säger Rikard Windh, marknadschef på mm3.

Läkerolkampanjen lanseras idag i hela Sverige och pågår fram till början av maj. Rikard Windh vill inte avslöja värdet på affären, men säger att ersättningen till mm3 är delvis baserad på hur många SMS som skickas.

— Så vi hoppas naturligtvis på stor volym. Blir det många SMS så kan vi överleva ett par månader till, säger Rikard Windh.

Mm3 för redan nu diskussioner med Leaf och McCann om ytterligare affärer, men då med hela Norden i fokus.

Av Anders Frick

Det Lundabaserade mobilmarknadsföringsföretaget mm3 Mobile Channel AB har fått sin första affär. Det är en SMS-tävling om Läkerol, åt godisföretaget […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Nytt superår för Tepe

    Joel Eklunds tandborstbolag Tepe ser ut att verka helt utanför de konjunktursvängningar som de flesta andra lever med. Rapidus har tagit en titt på bolagets årsredovisning för 2024 och förbluffas återigen av siffrorna.

  • Övertecknat i Arrowlake

    Finansmannen Jan Barchan via Briban Invest och Salén-gruppen kliver in som nya ägare i ozonbolaget Arrowlake. – Pengarna från emissionen öppnar för större installationer, säger vd Fredrik Bernshed.

  • Gore-tex-bolaget öppnar för Suturion

    Lundabolaget Suturion har tecknat avtal med en medicinteknisk tungviktare. Nu startar försäljningen av bolagets kirurgiska symaskin på den amerikanska marknaden. – Avtalet hanterar eventuella tullar, säger vd Paan Hermansson.