torsdag 12 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Malmöbolag nominerat till reklampris på mobilmässa

Softhouse Crossmedia Avenue i Malmö har nominerats i klassen “Best Mobile Advertising” vid Global Mobile Awards, som i februari hålls på prestigefyllda GSMA Mobile World Congress (tidigare kallad 3GSM) i Barcelona.

Företaget är nominerat för AMF Pensions uppmärksammade kampanj där man kan hälsa på sig själv i framtiden. Crossmedia Avenue stod för tekniken bakom ansiktsförvrängaren och den mobila lösningen som gjorde att man kunde se en bild av sig själv som gammal i mobiltelefonen.

Lars Halling, VD för företaget, berättar att de arbetat med mobil underhållning i tre till fyra år, men att de först förra året inriktade sig på mobil marknadsföring.

— Det innebär väldigt bra publicitet. Det är ett prestigefyllt pris i och med att alla stora tillverkare och operatörer deltar. Vi hoppas naturligtvis på att detta ska generera fler liknande uppdrag i framtiden.

Softhouse Crossmedia Avenue är en av fem nominerade i klassen “Best Mobile Advertising”. Vinnaren avslöjas vid en galamiddag den 12 februari i Barcelona.

Av Yvonne Wikström

Softhouse Crossmedia Avenue i Malmö har nominerats i klassen “Best Mobile Advertising” vid Global Mobile Awards, som i februari hålls […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    ,
    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Nordamps på väg mot marknaden

    Halvledarföretaget Nordamps i Lund tar ett steg närmare marknaden med en nyemission där befintliga ägare står för pengarna. Men till hösten behövs en större summa för att komma hela vägen. – Nu ska vi rikta oss till kapitalmarknaden, säger vd Jan Andersson.

  • Malmöandan firas med kvartersfest

    Imorgon är det dags för Summer Block Party på det gamla Kockumsområdet. Flera företag och organisationer, som Wihlborgs, Duni Group och Oatly, deltar och tanken är att visa upp Malmö som kunskapsstad.

  • Xenergic når ”stor milstolpe”

    Lundabolaget Xenergics energisnåla minneskretsar finns nu för första gången i massproduktion hos kund. Enligt vd Anders Berglund är det en stor milstolpe som inte bara ger intäkter utan också nya kunder och investerare.