tisdag 17 juni 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Dansk-svensk produkt til soldater kommunikation går for første gang i plus

En verdenssucces over Øresund med normalt lav profil går i år for første gang i plus med produkter målrettet den vanskelige kommunikation mellem soldater. Firmaets hovedkontor for ”InVisio Headsets A/S” er i Hvidovre syd for København, men de får mange løsdele til succesproduktet ”Invisio Headset” fra firmaet PartnerTech AB på Skeppsbron 3 i Malmø.

 

Endelig har Invisio kontor i Stockholm til datterselskabet INVISIO Communications AB fordi Invisio er listet på den alternative børsmarkedsplads First North Premier Segment.

 

Invisio er skabt i 1998, men det er først de seneste 4-5 år, at Invisio Headset har været med i porteføljen for alvor. Selv om markedet nu omfatter soldater i Danmark, Sverige, Tyskland, flere andre europæiske lande samt USA, så har produktionen givet dundrende underskud med nettoresultater i 2011 på -16,7 mio. DKK. – og i 2012 på -18.,7 mio. DKK. Først sidste år i 2013 begyndte det at vende, da underskuddet kom ned på -2,9 mio. DKK.

 

Og nu sker det endelig: Firmaet kommer her i 2014 op på sorte tal i 2014, fortæller firmaets svenske økonomidirektør (CFO – chief financial officer), Thomas Larsson, fra hovedkontoret i Hvidovre, som ligger ret anonymt i industrikvarteret på Avedøre Holme.
– Vi har hvert år de seneste par år fordoblet salget, beretter Thomas Larsson, som ligeledes understreger, at det ikke er en tilfældighed, at det er et Øresundsprojekt: Kompetencerne på hver side af sundet gik med Invisio Headset op i en højere enhed.

 

– Det betyder også, at vi ikke behøver rejse flere eksterne penge lige nu, fastslår Thomas Larsson, som her inden de endelige resultater er klar kan notere, at de tegner forrygende, når man sammenligner perioden januar-september 2013 og 2014: Nettoresultatet steg fra minus 7,4 mio. DKK til plus 29,3 mio. DKK. Og omsætningen steg fra 60,5 til 137,9 mio. SEK ifølge kvartalsregnskaberne. Her fremgår også en udgående lagerbeholdning til 95,9 mio. SEK og at Invisio er på vej med næste generation headset.

 

– Bl.a. er US Army blevet gode kunder. De har endda uden vores vidende indspillet en instruktionsfilm til YouTube, fortæller Thomas Larsson.

 

Keld Broksø

En verdenssucces over Øresund med normalt lav profil går i år for første gang i plus med produkter målrettet den […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad



  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.