Efter ett halvår i Öresundsregionen har rekryteringsfirman Inhouse överträffat sin egen budget med 200 procent. Nu är en Köpenhamnsetablering inte långt borta.
— Vi hade räknat med att den här första tiden skulle kosta, men vi gör redan vinst. Framför allt har vi lyckats på områdena marknadskommunikation och högre tjänster inom IT och management, säger regionchefen Jonas Nilsson som bland kunderna i regionen räknar Oriflame, Anoto och konsultbolaget Connecta.
I dag hålls styrelsemöte i Inhouse, och Jonas Nilsson hoppas att man då ska fatta beslut om att öppna kontor i Köpenhamn.
— Om vi etablerar oss i Köpenhamn blir det enbart med svenska kandidater. Öresundsregionen har aldrig varit så attraktiv som nu, och vi kan erbjuda våra danska kunder en ny marknad att rekrytera på genom att plocka ner folk från Stockholm, säger Jonas Nilsson.
På Inhouses Malmökontor sitter i dag fyra personer, i Stockholm trettio. Företaget har som krav att den egna personalen ska ha minst fem års egen erfarenhet av den bransch de ska rekrytera inom.
Av Lisa Kirsebom