tisdag 20 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Jeffery Edling öppnar nytt ihop med reklambyrå i Malmö

Björn Jeffery och Fredrik Edling, Malmöbaserade konsulter inom digitala medier, slår sig ihop med reklambyrån Eminent och öppnar nytt – kommunikationsbyrån Good Old. Målgruppen är förlag och tidningsföretag.

— Många av dessa företag står inför ett paradigmskifte, de har blivit omsprungna av små, snabba entreprenörer som inte har lagt en krona på marknadsföring. Så det handlar mycket om utbildning av ledningsgrupper, säger Fredrik Edling, som tidigare arbetat som ad på Adera och Icon Medialab.

Han nämner annonsmarknadens snabba förflyttning till nätet, det ökande antalet bloggar och sociala webbplatser, där användarna själva skapar innehållet, som några exempel på vad som hänt på kort tid.

Duon Jeffery Edling har framför allt konsultat för Sydsvenskan, där de tidigare var anställda. Sydsvenskan köpte förra året också in sig i herrmodebloggen Manolo, som grundats av Jeffery och Edling. En annan kund har varit Dagens Industris nya magasin Diego.

Även den nya byrån Good Old har stark Bonnier-prägel med kunder som Stockholm City.

— Good Old ska göra det som Jeffery Edling gjorde tidigare, men får samtidigt fler projektledare och produktionskapacitet. I dagsläget arbetar fyra personer heltid, men under hösten ska vi rekrytera och kommer nog vara åtta till tio man om sex månader, säger Niclas Ek, VD för både Eminent och Good Old, som delar kontor på Kalendegatan i Malmö.

Eminent hade tidigare kontor i Lund och bland de viktigaste kunderna finns Tetra Pak, Vianor och BoKlok.

Den nya byrån ägs av Niclas Ek, Fredrik Edling, Björn Jeffery och Peter Dovrén. Som sig bör smyglanserades den också först på en blogg, men utan några detaljer utöver själva namnet. Good Olds hemsida är dessutom än så länge väldigt informationsfattig, men den som vill kan istället följa Björn Jefferys trendspaningar på den nya bloggen http://www.goodold.se/blog/trend/

Björn Jeffery och Fredrik Edling, Malmöbaserade konsulter inom digitala medier, slår sig ihop med reklambyrån Eminent och öppnar nytt – […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Iskallt USA gör Europa hetare

    Donald Trumps krumbukter leder till både framgång och bakslag för svenska företag.
    Medan Klang Ai maxar tillväxten i Europa, är det i vissa fall tvärstopp för företag som redan hunnit över Atlanten.

  • Ledningen lämnar Prostalund

    I förra veckan meddelade Prostalund att en planerad avyttring inte blev av, och därmed var likviditetskrisen ett faktum. På måndagen kom beskedet att både vd och ordförande lämnar med omedelbar verkan.

  • Emissionsfiasko – Nanoecho tvingas tvärnita

    Nästan ingen gick med i Lundabolaget Nanoechos emissionsrunda. Nu pausar bolaget sina kliniska studier och aktien dyker till nya bottennivåer. – Vi ångrar inte att vi gick till börsen i fjol, säger vd Linda Persson.