Kommunikationsbyrån 2LK i Malmö har fått uppdraget att sköta marknadsföringen åt fotbollsklubben Bunkeflo IF. Klubben spelar idag i division 1 men siktar på att ta sig upp till Superettan inom tre år.
— Den målsättningen kräver en del marknadsföring och profilering, förutom att de måste spela rätt bra också, säger Stina Lodén Bjarme, copywriter på 2LK.
Exakt vad byrån ska göra för Bunkeflo IF är inte klart, men Stina Lodén Bjarme uppger att det troligen blir arbete med föreningens grafiska profil. Redan nu har samarbetet mynnat ut i en reklamkampanj för evenemanget – En match för Malmö – då Bunkeflo i mitten av augusti lämnar sin hemmaplan för att spela en seriematch mot Ängelholm på Malmö idrottsplats.
2LK gör sedan tidigare innehållet i Metro Bostad och har haft uppdrag för bland andra Malmö Stad och Bra Böcker. I höst flyttar byrån till större lokaler och ska anställa ytterligare en för att bli fyra personer. 2LK startades 2003 och ägs av Stina Lodén Bjarme och grundaren Leander Lindahl.