Reklambyrån Konovalenko i Malmö får uppdraget att marknadsföra byggföretaget NCC:s nya bostadshusprojekt i centrala Malmö. Till en början ska byrån ta fram broschyrmaterial, men på sikt kan det även bli en hemsida och ytterligare säljmaterial.
— Vi har presenterat ett koncept för hur lägenheterna och de tre husen ska kommuniceras. Jag vet idag inte exakt vad det betyder finansiellt för oss, men det är ett prestigeprojekt och vi hoppas komma in och få marknadsföra fler NCC-bygge, säger Mikael Signell, VD på Konovalenko.
Bostadsområdet, som kommer heta Gyllenstiernan, ska sättas upp på parkeringsplatsen bakom Palladium och Åhlens i Malmös centrum.
Konovalenko ökade sin byråintäkt under 2005 till 8,5 miljoner kronor från 8 miljoner året innan. Resultatet steg till 900.000 kronor, jämfört med drygt en halv miljon under 2004.
— Vi har haft en ökning i volym hos framförallt befintliga kunder. Nu har vi riggat oss för nyförsäljning genom att anställa två säljande projektledare. Under 2006 planerar vi också att bredda vårt erbjudande, bland annat satsa mer på förpackningsdesign, säger Mikael Signell.
Byrån har tio anställda och bland kunderna finns Weight Watchers, Doro och DaimlerChrysler. Ägare är Mikael Signell och kreatörerna Jonas Hanson och Maria Hellberg.