Mjukvaruföretaget Brimstone i Malmö ingår ett avtal med Microsoft om att sampaketera sina produkter. Brimstone Intelligence, ett system för kundhantering och omvärldsanalys, kommer i och med det att marknadsföras och säljas av Microsoftpartner världen över.
— Avtalet är en bra plattform för vår fortsatta expansion. Vi kommer ha marginaler på 30 till 40 procent på försäljningen som går tillsammans med Microsofts produkt, så avtalet ger effekt på resultatet, säger Sebastian Merlöv, operativ chef på Brimstone.
Praktiskt sett har Malmöbolaget nu, som andra företag i Sverige, tillgång till en beta-version av den senaste varianten av Microsoft CRM, en produkt för hantering av affärer och kundrelationer. Brimstone kan framöver sälja en skiva med båda produkterna mot att betala en royalty till Microsoft.
Samtidigt har Brimstones satsning på företag i läkemedelsbranschen gått över förväntan. Sedan början av sommaren har Ferring, Gambro, Biovitrum och Intervet i Holland köpt Brimstone Intelligence.
— Vi har ytterligare ett tiotal kunder som är mycket intresserade, säger Merlöv.
Omsättningen för 2005 beräknas bli drygt fyra miljoner kronor. Troligen visar bolaget en mindre förlust, trots att det gått med vinst de senaste månaderna. Under nästa år är ambitionen att fördubbla försäljningen. Bolaget, som startades 2001, har nio anställda och ägs till största delen av Sebastian Merlöv, Bo Håkansson och Dan Olofsson.