KAN, som är inriktat mot kommunikation i digitala medier, har tillsammans med Kapacitet tecknat avtal med Mäklarhuset om att bland annat bygga upp ett nytt intranät och en ny extern hemsida. Kapacitets webbpubliceringsverktyg Leap kommer att användas i samband med uppdragen. Vad de båda Malmöbolagen får betalt är inte offentligt.
— Men affärer med Mäklarhuset kommer att stå för en betydande del av vår omsättning framöver. Att vi nu blir deras webb- och IT-partner gör att vi räknar med att uppdragen sträcker sig över flera år, säger Per Harrysson, VD för KAN.
Bolaget meddelar samtidigt att man värvar Malmö Aviations marknadschef Eva Rodenstam och Thules informationschef Daniel Oelker till styrelsen. De båda tar plats i styrelsen från slutet av september.
— Med vår ambition att bli en stor spelare att räkna med måste vi få in folk utifrån. Eva Rodenstam och Daniel Oelker ger oss en perfekt kombination av erfarenhet och kontaktnät, säger Per Harrysson.
Eva Rodenstam har förutom sitt jobb på Malmö Aviation arbetat med event- och marknadsfrågor i samband med OS i Lillehammer 1994 och Stockholms OS-kandidatur inför spelen 2004. Daniel Oelker har jobbat med kommunikation de senaste 15 åren, bland annat inom SCA och PLM/Rexam.