torsdag 8 maj 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Debatt: Hur snabbt kan du få fram bättre annonser, Landelius?

Av Simon Wext

Awapatent

Simon.Wext@awapatent.com

Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om att de förenklat sin prismodell för privatpersoner.

Det visste jag inte förrän jag läste om det i Rapidus. Trots att jag läste Sydsvenska Dagbladet i söndags. Trots att jag noterade att Öresundsbron hade en annons i tidningen. Anledningen till det är att jag snabbt hoppade över annonsen, eftersom jag tyckte den såg likadan ut som Öresundsbrons tidigare annonser.

”Jag har ju läst detta om bron som vill bygga broar tidigare”, tänkte jag.

Visst vore det synd om Öresundsbron bränner en stor del av de 30 miljonerna utan att uppnå den effekt som detta budskap onekligen är värt!

Av Simon Wext Awapatent Simon.Wext@awapatent.com Öresundsbron har i dagarna dragit igång en reklamkampanj som syftar till att upplysa oss om […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Neo4J står vid ett vägskäl

    Bloomberg News har kallat noteringen en av årets mest hajpade nyintroduktioner. Men frågan är: kommer miljardbolaget Neo4J från Malmö att gasa mot börsen eller är det dags att dra i handbromsen?

  • Här är vi som minglade

    Onsdagens AW med Emil Eifrem drog en entusiastisk publik som minglade på Elite Plaza i centrala Malmö. Här är bilderna.

  • Unga entreprenörens hobbyprojekt: säljer kungens klocka

    Efter flera snabba tillväxtresor satsar serieentreprenören Simon Lexén nu på ett nytt affärsområde: samlarklockor. Målet är att bygga upp en verksamhet värd 100 miljoner kronor inom ett år.