tisdag 1 juli 2025

inloggad som

ANNONS Innehåll från EKN

Incordia åbner kontor i Stockholm og satser i Tyskland

Helsingborgfirmaet Incordia åbner kontor i Stockholm. Næste år planlægges et datterselskab i Tyskland. Adm. dir. Jörgen Bertilsson mener at svenskerne er langt mere modne til e-handel end tyskerne og ser frem til udfordringen.

Incordias løsninger til nethandel anvendes i dag af blandt andre Teknikmagasinet, Tele2 og The Phone House. Det nye kontor i Stockholm city startes delvist for at støtte de omkring 200 kunder i hovedstadsregionen.

— Vores store kunder i Stockholm kræver, at vi har folk på stedet. I dag har vi i princippet tre mand, som pendler dertil. Men kontoret åbnes også med henblik på en fremtidig ekspansion, siger Jörgen Bertilsson.

Nu satser Incordia også i udlandet. Etableringer i Tyskland og Holland er med i næste års planer. Lige nu foregår der projekter med nye referencekunder.

— Vi har udarbejdet en internationaliseringsplan og allerede fundet en løsning til at etablere os i Tyskland i begyndelsen af næste år, sandsynligvis i Köln. Vi har et produkt, som er så langt fremme, at vi kan være stærke, når vi går ind der. Sverige ligger også foran Tyskland i internetmodenhed, og det føles som en taknemmelig udfordring, siger Bertilsson, der planlægger et fremstød i Holland i andet halvår 2007.

Incordia omsatte for tolv millioner svenske kroner i det regnskabsår, som sluttede i juni. Direktøren regner med op imod en fordobling af omsætningen i indeværende år. Firmaet har 25 ansatte og ejes hovedsageligt af fem grundlæggere, hvoraf Jörgen Bertilsson er den ene.

Helsingborgfirmaet Incordia åbner kontor i Stockholm. Næste år planlægges et datterselskab i Tyskland. Adm. dir. Jörgen Bertilsson mener at svenskerne […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad


  • Skånska börsvinnare första halvåret

    De skånska börsbolagen har gått rejält bättre än rikssnittet hittills i år. Men det finns en förklaring som är ganska nedslående. Rapidus har listan på bäst och sämst under första halvåret.

  • Oncorena får in 130 Mkr

    Cancerforskningsbolaget Oncorena i Lund får in 133 Mkr i en nyemission där pengarna i huvudsak kommer från ägarna Helth Cap, Linc och FSG. Kapitalet ska finansiera en fas 1-studie som pågått i tre år.

  • Hänt i vecka 26

    Ledningen hoppar av i Enzymatica och Peab medverkar till att sänka Sveriges koldioxidutsläpp med 7 procent. Det är några av nyheterna från förra veckan.


  • Broloppet drar in miljoner till idrotten

    På söndag går startskottet till Broloppet. Startplatserna är slutsålda och det innebär miljoner till föreningsidrotten på båda sidor sundet. Rapidus har tagit reda på Broloppets ekonomi.

  • Öresundsbron 25 år: Stephan Müchlers kravlista

    Den fulla potentialen är långt ifrån nådd med Öresundsbron som i år fyller 25 år.
    Det finns mycket kvar att förändra i vår region, säger Sydsvenska Handelskammarens vd Stephan Müchler.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i december

    Ikea i danskt blåsväder, svenska vapen för miljarder och miljardförluster i Northvolt för danska pensionssparare – det är några av de danska mediernas berättelser om Sverige i december.

  • Bron (inte) på väg att bli kassako för Skåne

    Ett infrastrukturbeslut i riksdagen utlöste nyligen jubel hos Region Skåne. Öresundsbrons intäkter ska återinvesteras i skånska vägar och järnvägar, lovar regeringen. Men stämmer det verkligen att bron snart är helt avbetald? Rapidus reder ut.

  • Protester mot Köpenhamns nya ö

    Protesterna tilltar mot den nya ön, Lynetteholmen, som Köpenhamn planerar att bygga i Öresund. Onödig och kommer att hindra vattengenomströmningen i Öresund, anser kritkerna. Se här vad det kommer att kosta.

  • Därför köper danska staten Kastrup

    Danska staten köper ut Köpenhamns flygplats Kastrup från börsen. Danmark, som även gått in som ägare i räddningen av SAS, tar därmed ett helhetsgrepp om landets flyginfrastruktur.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i november:

    En dålig svensk miljökommissionär, skydd för varumärket ”Sverige” och svensk life science-strategi – det är vad som har uppmärksammats i media i Danmark senaste månaden.

  • Media Evolution i danskt samarbete

    Media Evolution har tröttnat på den långsamma integrationen i Öresund och har träffat avtal med sin motsvarighet i Köpenhamn, Bloxhub. ”Det är bara första steget”.

  • Danskar skriker efter svensk arbetskraft

    Den danska efterfrågan på svensk arbetskraft är i starkt ökande. Det vittnar Dansk-Svenska Handelskammaren om, som räknar med en fördubbling av Öresundspendlingen.

  • Danmarkskollen – sagt om Sverige i oktober

    Sagt om Sverige i Danmark i oktober: Tivoli utan svenskar som drivkraft, svensk polischef blir dansk superstjärna, ”kinesiska Volvo”.