Golden Concept finns i 20 länder där bolaget har både återförsäljare och distributörer, och är etablerade på varuhusen Selfridges och Harrods i London. Den största marknaden offline är i Japan medan den största marknaden online är i USA, säger Puia Shamsossadati.
– Vi gör design och produktutveckling i Sverige och har sedan förra året gått från att vara fyra personer anställda till ett team på elva personer. Vi har ett dotterbolag i Kina där sex personer arbetar mot den kinesiska marknaden. I Sverige behöver vi anställa fler. Vi kommer att växla upp försäljningen och vill ut på nya marknader.
Under pandemin gjorde Golden Concepts ett begränsat antal glasögon och väskor. Bolaget hade även samarbeten med Nike och satte bland annat gulddetaljer på skor.
– Vi har inte behövt några finansiärer, men däremot tittar vi på att försöka hitta en samarbetspartner som kan hjälpa oss att skala upp verksamheten snabbare. Det skulle gärna vara ett företag som har samma typ av premium-målgrupp som vi har. Än så länge håller vi alternativen öppna och tittar på partners över hela världen, säger Puia Shamsossadati.
Julia Eriksson