torsdag 16 maj 2024

inloggad som

Tre frågor till Anna Westesson…

|  
|  

… som sedan 1 maj är ny delägare och seniorkonsult på Malmöbaserade PR-byrån Aspekta.

Varför har du valt att gå till Aspekta?

– De senaste åren har jag jobbat i sjuårscykler. Nu har jag drivit min egna verksamhet med en medarbetare i sju år och innan dess var jag på PR-byrån Grayling/Sund Kommunikation. Det viktiga är att fortsätta ha roligt och utvecklas, och samtidigt vara med och påverka utvecklingen. Det kan jag göra nu som delägare.

Vilken typ av kunder jobbar du med?

– Fastighetsbranschen samt många startups och noterade bolag som till exempel finns på First North Growth Market. Även life science-företag som sitter i Medicon Village och håller på att noteras är lite av en typkund för mig. Några av kunderna är industrikoncernen Midway Holding, Mellby Gård, MKB, Booking.com och medicinteknikbolaget Dignitana.

Vad är Aspektas planer för den närmaste tiden?

– Det är en osäker framtid just nu. Samtidigt kommer det att finnas ett fortsatt behov av våra tjänster. Det här är en proaktiv satsning. Vi märker av en ökad efterfrågan inom finansiell kommunikation och även inom hållbarhet och vill spetsa vårt erbjudande. Martin Lucander, som även han blir ny delägare, har en tydlig inriktning mot hållbarhet.

Mette Carlbom

… som sedan 1 maj är ny delägare och seniorkonsult på Malmöbaserade PR-byrån Aspekta. Varför har du valt att gå […]


För att läsa resten av artikeln behöver du
vara prenumerant och inloggad