2015 försökte Canon köpa ut Axis från börsen, men stoppades av den amerikanska hedgefonden Elliot. Nu har Canon och Elliot nått en överenskommelse som innebär att Lundabolaget kan avnoteras.
Det framgår av ett pressmeddelande på måndagsmorgonen. Med affären kommer Canon äga 98 procent av aktierna i Axis, som i dag har över 3.100 anställda, varav merparten i Lund. Enligt vd Ray Mauritsson kommer avnoteringen inte innebär någon förändring för bolagets dagliga verksamhet. /Erik Olausson
2015 försökte Canon köpa ut Axis från börsen, men stoppades av den amerikanska hedgefonden Elliot. Nu har Canon och Elliot nått en överenskommelse som innebär att Lundabolaget kan avnoteras.
Det framgår av ett pressmeddelande på måndagsmorgonen. Med affären kommer Canon äga 98 procent av aktierna i Axis, som i dag har över 3.100 anställda, varav merparten i Lund. Enligt vd Ray Mauritsson kommer avnoteringen inte innebär någon förändring för bolagets dagliga verksamhet. /Erik Olausson
Läs hela artikeln med en prenumeration på Rapidus
575 kr per månad
Debiteras årsvis 6 900 kr
Har du redan ett konto? Logga in
- Tidiga affärsnyheter om bolagen i Skåne och Öresundsregionen
- Full tillgång till hela artikelarkivet
- Inbjudningar till våra nätverksträffar
- 2 personliga användarkonton ingår